DOĞANIN ve EŞYANIN RUHUNU ANLATAN MESAJLAR GÜZ SEĞİRMELERİNDE

DOĞANIN ve EŞYANIN RUHUNU ANLATAN MESAJLAR GÜZ SEĞİRMELERİNDE  Cihat DÜNDAR, sevilen yazar ve şair Hasan Buluç Atıkara ile sizin için konuştu. Güz Seğirmeleri isimli eseri üzerine değerlendirmelerde bulunan...

12 Ekim 2020, 14:03 Ceyhun KEYDAL
DOĞANIN ve EŞYANIN RUHUNU ANLATAN MESAJLAR GÜZ SEĞİRMELERİNDE

DOĞANIN ve EŞYANIN RUHUNU ANLATAN MESAJLAR GÜZ SEĞİRMELERİNDE 

Cihat DÜNDAR, sevilen yazar ve şair Hasan Buluç Atıkara ile sizin için konuştu. Güz Seğirmeleri isimli eseri üzerine değerlendirmelerde bulunan Atıkara yeni çalışmalarını anlatırken bir de roman çalışmasının müjdesini verdi. Salgın sürecinde üretme fırsatı bulan Atıkara şu sözleri kaydetti : Salgın edebiyat çalışmalarıma yeninden dönmemi sağladı.

Öncelikle sizi tanımak isteriz. Hasan Buluç Atıkara kimdir? 

16 Mayıs 1962 yılında Sinop'un Boyabat ilçesinde doğmuşum.İlk, orta ve lise öğrenimimi Boyabat'ta yaptıktan sonraİstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Türkoloji Bölümü Eski Türk Dili Kürsüsünden mezun oldum. İstanbulÜniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsünde ''Dilbilim, TürkçeDilbilim dalında master programına katıldım. Türkiye’ninçeşitli yerlerinde Türk Dili ve Edebiyatı öğretmeni olarak çalıştım. Halen Kaş Çavdır Anadolu Lisesinde Türk Dili ve Edebiyatı öğretmeni olarak çalışmaktayım. Bekârım.

Yazarlık  hayatınız nasıl  başladı? Size öncülük eden bir isim  var mı? 

Lise yıllarında aruz vezniyle şiirler yazarak edebiyat dünyasına adım attım. Üniversite yıllarında şiir yazmayı sürdürdüm ama yayınlatmadım. Üniversiteden hocam Mehmet Kaplan'ın teşvik ve tavsiyelerine karşın herhangi bir dergide edebi bir ürün yayımlatmadım. Mehmet Kaplan bende yazarlık kumaşı olduğunu söylemişti ve gördüğüm rüyaları yazmamı istemişti, böyle bir öykü denemesi yazarak hocam Mehmet Kaplan'a verdim. Çok beğendi. Yazarlıkdeneyimimde Mehmet Kaplan hocam beni teşvik etti ama kendisinin tavsiyelerini dinlemedim. Yalnız şiir denemeleri yapmayı sürdürdüm. Yazdığım ve çok güçlü bulunan bir şiirimi Varlık Dergisi'ne gönderdim ama yayımlanmadı şiirim. Bunun üzerine şiir yazmayı bıraktım. Edebiyat öğretmenliği yapmam da beni yazı hayatından uzaklaştırdı.

Yazarken  nelerden  etkilenirsiniz? 

Yazarken daha çok günlük yaşamımdaki izlenim ve çağrışımlardan yararlanmaya çalışırım. Çocukluk anılarımda her yazar ve şair de olduğu gibi benim içinde tükenmez bir kaynaktır.

Okuyucu ile buluşan " Güz Seğirmeleri " isimli eserinizden bahseder misiniz? 

Bu yapıtımda Haiku nazım biçimini denedim. Haiku şiir biçimini büyük şiir geleneğimizde bulunan mani, rübai, tuyuğ,kıt'a gibi nazım biçimleriyle kaynaştırmayı düşündüm. FakatHaikularda zorunlu olmayan uyakları fazlaca kullanarak Haikuyu kendi şiir geleneğimize yaklaştırmayı denedim. Ayrıca İslamiyet'ten önceki Türk şiirinin önemli özelliklerinden olan ''mısra başı kafiye''yi de kimi şiirlerimde denedim. Bunun günümüz Türk şiirinde bir ilk olduğunu düşünüyorum. Bu yapıttaki şiirlerimde doğa ve eşya karşısında duygulanımlarımı ifade etmeye çalıştım.

Güz Seğirmeleri " isimli eserinizin ismi nerden geliyor? 

Güz Seğirmeleri, kitabımdaki güz mevsimiyle ilgili izlenim ve duygulanımlarımı, çağrışımlarını ifadeye çalışan şiirlerimden geliyor. Ayrıca göz seğirmesi sözcük öbeğini güz seğirmeleri biçiminde yazarak kitabıma başlık yaptım.

Güz Seğirmeleri " isimli eserinizin vermek istediği mesaj nedir? 

Okuyucularıma, çoktandır unuttuğumuz doğayı ve bundan hareketle kendi iç doğasını hatırlamasını, doğayla avcı-toplayıcı atalarımız gibi yeniden bütünleşmelerini, ancak böyle mutlu olacakları iletisini vermeye çalıştım. Bir yandan da şeylerin, eşyaların ruhunu anlamaya çalışmaları mesajını da vermek istedim bu yapıtımla.

Güz Seğirmeleri " isimli eserinizi okur gözüyle yorumlar mısınız? 

Okur, bu yapıtta doğanın ruhunun titreşimlerini duyacaktır, diye düşünüyorum.

Covid 19 salgını sizi nasıl etkiledi?

Covid 19 salgını yıllar sonra edebiyat eğitim ve öğretimi vermekten kısmen uzaklaştırarak edebiyat çalışmalarıma yeniden dönmemi sağladı. Bu yapıtımı Covid 19 sürecinde yazdım. Daha önce yayımladığım ''Boyabat Ağzı Sözlülüğü'' adlı yapıtımın gözden geçirilmiş yeni baskısını yazdım. Bu yapı şu an baskıya hazır durumdadır. Yine ''Boyabat ve Yöresi Ağızları Şekil Bilgisi ve Biçim Bilgisi'' adlı yapıtımı yazmaya başladım, şu anda bu yapıtın son düzeltmelerini yapıyorum.

Yeni çalışmalarınızdan bahseder misiniz?

Haiku yazmayı sürdürüyorum, Haikulardan oluşan ikinci bir şiir kitabı hazırlıyorum. Bir roman denemem olacak ve küçürek öyküler kaleme alıyorum. Boyabat ağzıyla ilgili çalışmalarıma devam ediyorum, dil bilimiyle ilgili makaleler yazıyorum.

                             SUNUŞ

Bu yapıttaki şiirlerin nazım biçimini önce üçlük olarak düşünmüş ve öyle yazmaya başlamıştım ama biraz da şiir biçimi beni kendiliğinden Haiku yazmaya sürükledi. Dikkatli ve Haiku estetiğine vakıf bir okuyucu kitaptaki ilk yirmi otuz şiirin Haiku biçimine uygun olamadığını görür, en azından biçim bakımından. Bu ilk şiirleri Haiku olarak, Haiku yazdığımı düşünmeden yazdım. Daha sonra da bunları Haiku estetiğine uygun bir biçimde yeniden yazmayı, yapılarını değiştirmeyi hiç düşünmedim. Zaten başlangıçta amacım Haiku yazmak değildi. Büyük şiir geleneğimizde bulunan ‘’kıt’a, mani, rubai, tuyuğ’’ gibi kısa nazım biçimlerinin dışında başka bir nazım biçimini kullanmayı düşündüm ve üçlükte karar kıldım. Biçim bakımından hem gelenekten kopmayı he ona yaslanmayı uygun buldum. Bu durum, çelişki gibi görünse de gerçekte öyle değil, en avangard, sıra dışı bir şair bile bağlı bulunduğu şiir geleneğinden tam olarak kopamaz. Hele arkasında Türk şiir geleneği gibi görkemli bir gelenek varsa. Kısa şiir, geleneğimizde vardı, daha yakın dönemde, özellikle Oktay Rifat’ın kısa şiirlerinin var olduğunu elbette biliyordum.

Röportaj: Cihat DÜNDAR

0546 592 3586 

cihat1785@gmail.com

Yorumlar (0)
banner331
13
parçalı bulutlu
Günün Anketi Tümü
Yenilenen Logomuzu beğendiniz mi ?
Yenilenen Logomuzu beğendiniz mi ?
Namaz Vakti 09 Mayıs 2021
İmsak 04:03
Güneş 05:46
Öğle 13:06
İkindi 16:59
Akşam 20:16
Yatsı 21:51
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Beşiktaş 37 81
2. Fenerbahçe 37 76
3. Galatasaray 37 75
4. Trabzonspor 37 64
5. Sivasspor 37 58
6. Alanyaspor 38 57
7. Hatayspor 37 57
8. Gaziantep FK 37 54
9. Göztepe 37 51
10. Karagümrük 37 51
11. Konyaspor 37 45
12. Rizespor 37 45
13. Antalyaspor 38 43
14. Başakşehir 37 43
15. Malatyaspor 37 41
16. Kasımpaşa 37 40
17. Kayserispor 37 39
18. Ankaragücü 37 38
19. Erzurumspor 38 37
20. Gençlerbirliği 37 35
21. Denizlispor 37 28
Takımlar O P
1. Adana Demirspor 33 67
2. Giresunspor 33 67
3. Samsunspor 33 67
4. İstanbulspor 33 61
5. Altay 33 60
6. Altınordu 33 57
7. Ankara Keçiörengücü 33 55
8. Ümraniye 34 51
9. Tuzlaspor 33 47
10. Bursaspor 33 46
11. Bandırmaspor 33 42
12. Boluspor 34 42
13. Balıkesirspor 33 35
14. Adanaspor 33 34
15. Menemenspor 33 34
16. Akhisar Bld.Spor 34 30
17. Ankaraspor 33 26
18. Eskişehirspor 34 8
Takımlar O P
1. Man City 35 80
2. M. United 33 67
3. Chelsea 35 64
4. Leicester City 35 63
5. West Ham 34 58
6. Liverpool 34 57
7. Tottenham 35 56
8. Everton 33 52
9. Leeds United 35 50
10. Arsenal 34 49
11. Aston Villa 33 48
12. Wolverhampton 34 42
13. Crystal Palace 34 41
14. Newcastle 35 39
15. Brighton 34 37
16. Southampton 34 37
17. Burnley 34 36
18. Fulham 34 27
19. West Bromwich 34 26
20. Sheffield United 35 17
Takımlar O P
1. Atletico Madrid 35 77
2. Barcelona 35 75
3. Real Madrid 34 74
4. Sevilla 34 70
5. Real Sociedad 35 56
6. Villarreal 34 52
7. Real Betis 34 51
8. Athletic Bilbao 35 46
9. Granada 34 45
10. Celta de Vigo 34 44
11. Cádiz 35 43
12. Osasuna 35 41
13. Levante 35 39
14. Valencia 34 36
15. Getafe 34 34
16. Deportivo Alaves 35 32
17. Real Valladolid 34 31
18. Huesca 35 30
19. Elche 35 30
20. Eibar 34 26
Günün Karikatürü Tümü

Gelişmelerden Haberdar Olun

@