Fabrika testleri başlatılan yerli ve milli trenin ilk sürüşü Cumhurbaşkanı tarafından yapılacak

BAKAN VARANK, “BUGÜN TAM ANLAMIYLA TARİHİ BİR GÜNÜ YAŞIYORUZ. SIKINTILI GÜNLERE RAĞMEN TÜM ÖNLEMLER ALINARAK ÇALIŞMALARA DEVAM EDİLDİ O GAYRET SAYESİNDE BUGÜN İTİBARİ İLE FABRİKA TESTLERİNE BAŞLIYORUZ. FABRİKA TESTLERİNİN ARDINDAN AĞUSTOS SONUNDA YOL TESTLERİNE GEÇİLMİŞ OLACAK.

EKONOMİ 29.06.2020, 11:58
Fabrika testleri başlatılan yerli ve milli trenin ilk sürüşü Cumhurbaşkanı tarafından yapılacak

Sakarya’da TÜVASAŞ tesislerinde yerli ve milli kaynaklar ile tasarlanarak üretimi tamamlanan trenin fabrika testleri Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’nun katılımıyla gerçekleştiriliyor. Bakan Varank, “Sıkıntılı günlere rağmen tüm önlemler alınarak çalışmalara devam edildi, o gayret sayesinde bugün itibari ile fabrika testlerine başlıyoruz. Fabrika testlerinin ardından Ağustos sonunda yol testlerine geçilmiş olacak” dedi.

Türkiye Vagon Sanayisi Anonim Şirketinde (TÜVASAŞ) üretilen milli elektrikli tren setinin maksimum hızı 160 kilometreye ulaşıyor. 2013 yılında alınan kararla milli elektrikli tren setlerini üretmek için görevlendirilen TÜVASAŞ, yılda 240 adet alüminyum gövdeli araç üretmek için hazır duruma geldi. Milli elektrikli tren setlerinin yapım aşamalarını 15 Haziran’da yerinde inceleyen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, yaptığı inceleme sonrasında yerli ve milli sermaye ile üretilen Yüksek Hızlı Tren’in raylara 30 Ağustos tarihinde ineceğinin müjdesini vermişti.

TÜVASAŞ tesislerinde yerli ve milli kaynaklar ile tasarım ve üretimi tamamlanan trenin fabrika testleri başta Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu olmak üzere TÜVASAŞ Genel Müdürü Sayın Prof. Dr. İlhan Kocaarslan, TCDD Genel Müdürü Ali İhsan Uygun ve çok sayıda misafirin katılımıyla gerçekleşti.

Ağustos sonunda yol testlerine geçilmiş olacak

Bakan Varank, “Bugün tam anlamıyla tarihi bir günü yaşıyoruz. Sıkıntılı günlere rağmen tüm önlemler alınarak çalışmalara devam edildi o gayret sayesinde bugün itibari ile fabrika testlerine başlıyoruz. Fabrika testlerinin ardından Ağustos sonunda yol testlerine geçilmiş olacak. Şehirler arası seyahatlere uygun tasarlanan tren yüzde 20 uygun maliyetle üretilebilecek.

Ulaşılan yerlilik oranları, tedarikçiler ile birlikte muazzam bir sinerji yakalandı. Trenin beyni olarak tabi edebileceğimiz kontrol sistemi, izleme sistemi ASELSAN ile birlikte gerçekleştirildi. Böylelikle ilk defa donanım yazılım ve algoritma içeriğiyle birlikte yerli sanayimiz ile birlikte üretilmiş oldu. İç giydirme ve aydınlatma sistemlerine kadar 30’un üzerindeki bileşen yerli firmalarımız tarafından tedarik edildi. Prototipte yüzde 60 yerlilik oranına kavuşmuş oldu, seri üretim ile birlikte bu oranı yüzde 80’lere çıkarabilmek mümkün. Raylı sistemlerde büyük bir potansiyele sahibiz, küresel pazardan çok rahat bir şekilde pay alabiliriz. Gelecek 10 yılda raylı sistemlerde 15 milyar avroluk harcama yapacağız. Çok önemli bir ölçek. Raylı sistemler sektörünü geliştirmek için asla kaçırılmaması gereken bir dönem var. Bunu en iyi şekilde değerlendirmemiz gerekiyor. Bu alanda atacağımız adımlar sanayileşme hedeflerimize ve milli teknoloji hamlemize doğrudan etki edecek. Burada her birimize görevler düşüyor. Başarı hiçbir zaman kendiliğinden gelmiyor, savunma sanayinin geldiği nokta asla bir tesadüf değil. Eğer Cumhurbaşkanımızın savunma sanayinde hazır alım modeline dur demeseydi bugün kendi İHA ve SİHA’larımızı kullanamaz ve milli güvenliğimizi başka ülkelere teslim etmeye devam ederdik. Aynı başarıyı raylı sistemler konusunda da çok kolay şekilde gösterebiliriz. Yatırımların planlaması ve yerli ürünler ile hayata geçirilmesi için sanayi işbirliği projelerini uygulayabiliriz. Raylı sistemler alanındaki kabiliyetlerin sürdürülebilirliği sağlanması gerekiyor. Bugün TÜVASAŞ benzersiz bir adımı geride bırakmış oluyor. Yeni kurulan TÜRASAŞ’ında sektörde büyük güç oluşturacağına inanıyorum. Bakanlık olarak raylı sistemler sektörüne ciddi destekler sürdük ve bundan sonra da sunmaya devam edeceğiz. Testlerin durumuna göre yıl içinde trenimiz inşallah vatandaşımızın hizmetine girecek. Milli elektrikli tren projesinde kazanılan yetkinlikler inşallah yüksek hızlı trenin yapılmasında işlerimizi kolaylaştıracak. Bu gururu bize yaşatan TÜVASAŞ’ın kıymetli yönetici, mühendis ve tüm emekçi kardeşlerime şükranlarımı sunuyorum. Kısa sürede bu önemli başarıyı sahiplenerek bu işi liderliğiyle Türkiye’ye kazandıran Ulaştırma Bakanımız ve ekibine teşekkür ediyorum. Bu başarıda öncü olan Sakarya ve Sakaryalılara’da teşekkür ediyorum” dedi.

Amacımız, raylı sistem aracı üretiminde önemli merkez haline gelmek

Yerli ve milli araçların üretimi ile atılımları sürdürmekte kararlı olduklarını ifade eden Bakan Karaismailoğlu, “Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak, Türkiye’nin büyük başarılarla bugüne gelen yenilikçi ulaştırma ve altyapı geleneğini devam ettiriyor, güçlendiriyor ve geleceğe taşıyoruz. Bu yaklaşımın en büyük adımını da yerli ve milli tren setimizin test sürecine geçeceğimiz bu önemli günde atıyoruz. Ulaştırma ve altyapıda sağlayacağımız vizyoner projelerle Türkiye’yi kuralları belirleyen ülke konumuna getirmek için var gücümüzle çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Artık ’Türkiye Raylı Sistem Araçları Sanayii Anonim Şirketi’, kısa adıyla TÜRASAŞ çatısı altında hizmetlerine devam edecek TÜVASAŞ, ülkemizin ihtiyaçlarını karşıladığı gibi dünyanın ihtiyaçlarına da cevap verebilecek kapasitesi ile bugün bir dünya markası olmuştur. Bu önemli gelişmeler ışığında, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak, önümüzdeki dönemde ağırlık vereceğimiz demir yolları projelerimizin yanı sıra, demir yolu teknolojisinde yerli ve milli araçlarımızın üretimi ile atılımımızı sürdürmekte kararlıyız. Amacımız; Türkiye’nin raylı sistem aracı üretiminde önemli merkez haline gelmesidir. Bunun için de gece gündüz demeden çalışacağız” dedi.

225 kilometrelik Tren seti projesi, 2021 yılında raylara indirilecektir

Kısa bir sürede yolcu taşımacılığına başlayacaklarını aktaran Bakan Karaismailoğlu, “Cumhurbaşkanımızın liderliğinde her alanda olduğu gibi yerli ve millî demir yolu sanayinin gelişimi kapsamında da çok büyük mesafeler kat ettik. Tasarım ve üretim sürecini tamamlayarak fabrika testi aşamasına getirdiğimiz Yerli ve Milli Elektrikli Trenimiz de bunun en güzel kanıtı oldu. Tren setlerimizin fabrika testlerinin ardından yol testlerini de yapacağız. Bu yıl sonunda raylara indirilecek ve Allah’ın izniyle de kısa bir sürede yolcu taşımacılığına da başlayacağız. Trenlerimiz yolcu taşımacılığına başladığında milletçe yaşayacağımız mutluluğu hep birlikte paylaşacağız. Hayata geçirdiğimiz bu teknolojilerle, geçmişte olduğu gibi artık söz dinleyen Türkiye değil, söz dinleten Türkiye olduğumuzun altını özellikle çizmek istiyorum. Şu an burada yer alan Yerli ve Milli Trenimiz büyük bir özveri ile oluşturuldu. Proje kapsamında öncelikli olarak altyapıyı kurduk. Trenimizin alüminyum gövde üretim, boyama, kumlama testleri 2019 yılında devreye alındı. Yerli ve milli tren setlerimiz saatte 160 kilometre işletme hızına, 176 kilometre tasarım hızına sahip olarak üretildi. Seyir emniyeti ön planda olmak üzere yolcu memnuniyeti ve konforu bakımından istek ve beklentileri üst düzeyde karşılayacak özelliklerdedir. 5 araçtan oluşan bir setin toplam koltuk kapasitesi 324 olup bunlardan iki adedi engelli yolcular için ayrılmıştır. Araç gövdeleri işletme sırasında oluşabilecek yüklere, darbelere ve herhangi bir kaza anında çarpışmalara mukavim şekilde tasarlanmış alüminyum ekstürizyon profillerden üretilmiştir. TÜVASAŞ’ın Adapazarı fabrikasında üretilen Yerli ve Milli Tren’in raylara inmesi, üretim kapasitemizi, çevreci ve yenilikçi teknolojilere hakimiyetimizi kanıtlamakla birlikte, hedeflerimize, kendi mühendislerimizin ve işçilerimizin yetkinlikleriyle ulaşmaktaki kararlılığımızı da göstermektedir. Emeği geçen herkesi bir kez daha gönülden kutlarım. Saatte 160 kilometre hızındaki bu projenin tasarım çalışmalarının tamamlanmasının ardından başlatılan 225 kilometrelik Tren seti projesi, 2021 yılında raylara indirilecektir. Ülkemizin artık Hızlı Tren ve Yüksek Hızlı Trenlerini kendisi üretebilecek duruma gelmiştir. Bundan sonraki süreçte Türkiye’nin yurt dışından araç temin etmesine gerek kalmamıştır” diye konuştu.

Son 18 yılda 880 milyar lira yatırım

Bakan Karaismailoğlu, “Yerli ve millî tren setlerimiz saatte 160 kilometre işletme hızına, 176 kilometre tasarım hızına sahip olarak üretildi. Seyir emniyeti ön planda olmak üzere yolcu memnuniyeti ve konforu bakımından istek ve beklentileri üst düzeyde karşılayacak özelliklerdedir. 5 araçtan oluşan bir setin toplam koltuk kapasitesi 324 olup bunlardan iki adedi engelli yolcular için ayrılmıştır. Araç gövdeleri işletme sırasında oluşabilecek yüklere, darbelere ve herhangi bir kaza anında çarpışmalara mukavim şekilde tasarlanmış alüminyum ekstürizyon profillerden üretilmiştir. TÜVASAŞ’ın Adapazarı fabrikasında üretilen Yerli ve Milli Tren’in raylara inmesi, üretim kapasitemizi, çevreci ve yenilikçi teknolojilere hakimiyetimizi kanıtlamakla birlikte, hedeflerimize, kendi mühendislerimizin ve işçilerimizin yetkinlikleriyle ulaşmaktaki kararlılığımızı da göstermektedir. Emeği geçen herkesi bir kez daha gönülden kutlarım. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak, ulaştırma ve iletişim altyapısı için son 18 yılda 880 milyar Lira yatırım yaptık ve bunun 162 milyar Lirasını demir yollarına harcadık. Aslan payını verdiğimiz demir yollarımız çok hızlı bir gelişim sürecine girdi. 150 yıldır el değmeyen demir yollarının tamamını yeniledik. Milletimizin yarım asırlık hayali olan Yüksek Hızlı Tren hatlarını inşa ettik. Ülkemizi, Avrupa’da 6. dünyada ise 8. Yüksek Hızlı Tren İşletmecisi konumuna yükselttik” şeklinde konuştu.

Konuşmaların ardından tren gezildi.

Yorumlar (0)
banner331
21
açık
Günün Anketi Tümü
Yenilenen Logomuzu beğendiniz mi ?
Yenilenen Logomuzu beğendiniz mi ?
Namaz Vakti 13 Mayıs 2021
İmsak 03:56
Güneş 05:41
Öğle 13:05
İkindi 17:00
Akşam 20:20
Yatsı 21:57
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Beşiktaş 39 81
2. Galatasaray 39 81
3. Fenerbahçe 39 79
4. Trabzonspor 39 68
5. Sivasspor 39 62
6. Hatayspor 39 61
7. Alanyaspor 39 57
8. Karagümrük 39 57
9. Gaziantep FK 39 55
10. Göztepe 39 51
11. Konyaspor 39 49
12. Rizespor 39 48
13. Kasımpaşa 39 46
14. Malatyaspor 39 45
15. Başakşehir 39 45
16. Antalyaspor 39 43
17. Kayserispor 39 41
18. Erzurumspor 40 40
19. Ankaragücü 39 38
20. Gençlerbirliği 39 38
21. Denizlispor 39 28
Takımlar O P
1. Adana Demirspor 34 70
2. Giresunspor 34 70
3. Samsunspor 34 70
4. İstanbulspor 34 64
5. Altay 34 63
6. Altınordu 34 60
7. Ankara Keçiörengücü 34 58
8. Ümraniye 34 51
9. Tuzlaspor 34 47
10. Bursaspor 34 46
11. Bandırmaspor 34 42
12. Boluspor 34 42
13. Balıkesirspor 34 35
14. Adanaspor 34 34
15. Menemenspor 34 34
16. Akhisar Bld.Spor 34 30
17. Ankaraspor 34 26
18. Eskişehirspor 34 8
Takımlar O P
1. Man City 35 80
2. M. United 35 70
3. Leicester City 36 66
4. Chelsea 36 64
5. West Ham 35 58
6. Liverpool 34 57
7. Tottenham 35 56
8. Arsenal 36 55
9. Everton 34 55
10. Leeds United 35 50
11. Aston Villa 34 48
12. Wolverhampton 35 45
13. Crystal Palace 35 41
14. Southampton 35 40
15. Burnley 35 39
16. Newcastle 35 39
17. Brighton 35 37
18. Fulham 35 27
19. West Bromwich 35 26
20. Sheffield United 35 17
Takımlar O P
1. Atletico Madrid 36 80
2. Barcelona 36 76
3. Real Madrid 35 75
4. Sevilla 36 74
5. Real Sociedad 36 56
6. Real Betis 35 54
7. Villarreal 35 52
8. Celta de Vigo 36 50
9. Athletic Bilbao 36 46
10. Granada 35 45
11. Osasuna 36 44
12. Cádiz 36 43
13. Levante 36 40
14. Valencia 36 39
15. Deportivo Alaves 36 35
16. Getafe 36 34
17. Huesca 36 33
18. Real Valladolid 35 31
19. Elche 36 30
20. Eibar 35 29
Günün Karikatürü Tümü

Gelişmelerden Haberdar Olun

@