Pandemi markaları dijitalleştirdi

Yaşar Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü, iletişim sohbetleri temalı “PR Talks” isimli yeni bir oluşum başlattı. İlki gerçekleştirilen PR Talks etkinliğinde, moderatör Doç. Dr. Özlem Aşman Alikılıç, pandemi nedeniyle tüketim alışkanlıklarında çoğu kalıcı olacak büyük değişim yaşandığını belirterek, bu nedenle markaların, online pazarlama ve dijital iletişim stratejilerini çok iyi belirlemeleri gerektiğini söyledi.

EKONOMİ 24.03.2021, 09:44
Pandemi markaları dijitalleştirdi

Yaşar Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü, iletişim sohbetleri temalı “PR Talks” isimli yeni bir oluşum başlattı. İlki gerçekleştirilen PR Talks etkinliğinde, moderatör Doç. Dr. Özlem Aşman Alikılıç, pandemi nedeniyle tüketim alışkanlıklarında çoğu kalıcı olacak büyük değişim yaşandığını belirterek, bu nedenle markaların, online pazarlama ve dijital iletişim stratejilerini çok iyi belirlemeleri gerektiğini söyledi.

Çevrimiçi olarak gerçekleştirilen Yaşar Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü “PR Talks” etkinliğinin ilkine, modacı Tuvana Büyükçınar, Estee Lauder Pazarlama Yöneticisi Cansu Coşkunseda, profesyonel mutfak eğitmeni ve yemek stilisti Dilek Yetkiner, Zoom Etkinlik Ajansı Sahibi influencer Melisa Beleli konuk oldu. Öğretim Üyesi Doç. Dr. Özlem Aşman Alikılıç moderatörlüğündeki etkinlikte, konuklar, “Pandemi döneminde markalar ve dijital iletişimleri”ni konuştu.

Pandemi dönemiyle birlikte tüm pazarlama stratejilerini farklılaştırdıklarını belirten Estee Lauder Pazarlama Yöneticisi Cansu Coşkunseda, “Pandeminin başlamasıyla birlikte bir anda bir daha ofise gitmedik ne yapacağımızı bilemedik. Marka ile müşteriyi birbirine bağlayabiliriz ve ilerleyebiliriz diye strateji geliştirdik. Herkesin evde olduğu zamanlarda, sosyal medya kanallarımızdan ekibimizden uzmanlarla canlı yayınlar yaptık. ‘Hangi üründen nasıl kullanmalıyım’ sorusuna kadar hepsini yanıtlamaya çalıştık. Marka olarak hem mağaza hem de online satış kanalımız olduğu için gelişmeleri takip edebildik. Mağaza satışları online satışa kaydı. Mağazadan alışveriş yapanların da online kanallara döndüğünü gördük. Mart, nisan ayında düşüş varken yaza doğru parfüm artışa geçti, makyajda değişim oldu, maskeden dolayı göz makyajı ürünleri ön plana çıktı. Uzun dönemde ise insanlar kıyafet vs. alışverişini azaltırken kendimizi iyi iyi hissetme ihtiyacı olduğu için cilt bakımına yöneldi. Bu süreçte Türkiye’ye küçük boy ürünler getirdik. Özellikle bu dönemde, influencer marketing de çok fazla başvurulan bir yöntem, ama gerçekçilik çok daha önemli oldu. Influencerlarla çalışırken gerçekten ürünle ve marka ile uyum sağlayabilecek insanları seçmeye çalıştık. Onun da faydasını gördük” diyerek değişen pazarlama stratejilerini anlattı.

Dijitalleşmeye ayak uyduramayan herkesin kaybetmeye mahkum olduğunu vurgulayan Modacı Tuvana Büyükçınar, “Ne zaman biteceğini bilmediğimiz çok zor bir süreçteyiz. İnsanoğlu ve hele biz Türkler, krizleri fırsata çevirmeyi bilen, zor koşullarda çok şey yaşamış bir toplumuz. Çabalamadan, doğru ifade etmeden hiçbir şey olmuyor. Planlama, yılmadan çalışma ve doğru strateji çok önemli. Benim içinde bulunduğum moda ve organizasyon; dokunmadan, deneyimlemeden anlaşılamayacak alanlar. Her ne kadar teknoloji olsa da hayatımızda deneyimin yerini hiçbir şeyin tutmayacağını düşünüyorum ve eskiye dönmeyi özlüyorum. Bana göre; markaların doğru tüketici ile doğru ürünü buluşturmak için gerçek hikayelere ihtiyacı var. Markalara çok iş düşüyor. Bir kişiyle sadece popüler ve ünlü olduğu için iş birliği yapılmaması gerekiyor. Doğru bir şey yaptığınız zaman ürün zaten satıyor. Dijital pazarlama olmadan hiçbir markanın büyüyemeyeceği, kendi sesini duyuramayacağı ortada, ancak gerçek olmak, özünde olmak ve fark oluşturmak önemli. Ürününüz iyiyse bu zaten satacak, ürününüz iyi olmasa 10 influencer anlatsa satılmaz. Gerçeklik çok önemli, doğru deneyim çok önemli. Dijital pazarlama önemli ama samimiyet her şeyden önemli diye düşünüyorum” diye konuştu.

Zoom Etkinlik Ajansı Sahibi influencer Melisa Beleli, Türkiye’nin tanıtımı için bir süredir yurtdışından influencerları ülkemize getirdiklerini belirterek, “Baktığınızda bir deneyimi, bir destinasyonu en güzel şekilde gösterebilecek kişiler. Takipçileri, uçakta, otelde, gezdikleri yerlerde 7/24 yanlarında. Pandeminin ortasında turizm promosyonu delilik olsa bile imkansız görünse bile Avrupa’nın birçok ülkesinden influencer geldi. Ülkemizin farklı noktalarını, pandemi döneminde seyahatin nasıl olduğunu, turizm sertifikaları vb. gösteriyoruz. Seyahat ediyoruz, ama güvenli imajı var. Şubat’ta 15’i geldi ve 40 milyon izlenmeye ulaşıldı. Önümüzdeki günlerde de İzmir’in de içinde bulunduğu bir dizi etkinlik daha olacak” dedi.

Profesyonel mutfak eğitmeni ve yemek stilisti Dilek Yetkiner ise gıda dahil her sektörde doğru isimlerle çalışmanın önemine dikkat çekerek, “Bunu başaran markasını bir adım daha ileri taşıyabildi. Pandemiyle birlikte online alışveriş artınca her ürüne her yerden her şekilde ulaşılmaya başlandı. Kullanmadığın ürünleri anlatma vs. büyük problem, inandırıcılık kısmı da ayrı. Örneğin 5-6 kişi bir marka ile iş birliği yapıp sosyal medyada aynı şeyi paylaşıyor, bu nedenle doğru kullanmak çok önemli. Kullanmadığım, inanmadığım bir ürünü tanıtmanın doğru olmadığını düşünüyorum. Bir yemek için reçete/tarif yazarken herkesin ulaşabileceği küçük bir bütçeyle alabileceği şekilde hazırlamak gerektiğini düşünüyorum, yoksa kimsenin ilgisini çekmiyor. Pratik, mevsiminde, düşük bütçeyle bulabileceğimiz şekilde olursa herkesin ilgisini çekiyor. Güvenilirlik ve kendi markanı oluşturmak açısından bu hususlar çok önemli” diye konuştu.
Yorumlar (0)
banner331
14
açık
Günün Anketi Tümü
Yenilenen Logomuzu beğendiniz mi ?
Yenilenen Logomuzu beğendiniz mi ?
Namaz Vakti 13 Mayıs 2021
İmsak 03:56
Güneş 05:41
Öğle 13:05
İkindi 17:00
Akşam 20:20
Yatsı 21:57
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Beşiktaş 39 81
2. Galatasaray 39 81
3. Fenerbahçe 39 79
4. Trabzonspor 39 68
5. Sivasspor 39 62
6. Hatayspor 39 61
7. Alanyaspor 39 57
8. Karagümrük 39 57
9. Gaziantep FK 39 55
10. Göztepe 39 51
11. Konyaspor 39 49
12. Rizespor 39 48
13. Kasımpaşa 39 46
14. Malatyaspor 39 45
15. Başakşehir 39 45
16. Antalyaspor 39 43
17. Kayserispor 39 41
18. Erzurumspor 40 40
19. Ankaragücü 39 38
20. Gençlerbirliği 39 38
21. Denizlispor 39 28
Takımlar O P
1. Adana Demirspor 34 70
2. Giresunspor 34 70
3. Samsunspor 34 70
4. İstanbulspor 34 64
5. Altay 34 63
6. Altınordu 34 60
7. Ankara Keçiörengücü 34 58
8. Ümraniye 34 51
9. Tuzlaspor 34 47
10. Bursaspor 34 46
11. Bandırmaspor 34 42
12. Boluspor 34 42
13. Balıkesirspor 34 35
14. Adanaspor 34 34
15. Menemenspor 34 34
16. Akhisar Bld.Spor 34 30
17. Ankaraspor 34 26
18. Eskişehirspor 34 8
Takımlar O P
1. Man City 35 80
2. M. United 35 70
3. Leicester City 36 66
4. Chelsea 36 64
5. West Ham 35 58
6. Liverpool 34 57
7. Tottenham 35 56
8. Arsenal 36 55
9. Everton 34 55
10. Leeds United 35 50
11. Aston Villa 34 48
12. Wolverhampton 35 45
13. Crystal Palace 35 41
14. Southampton 35 40
15. Burnley 35 39
16. Newcastle 35 39
17. Brighton 35 37
18. Fulham 35 27
19. West Bromwich 35 26
20. Sheffield United 35 17
Takımlar O P
1. Atletico Madrid 36 80
2. Barcelona 36 76
3. Real Madrid 35 75
4. Sevilla 36 74
5. Real Sociedad 36 56
6. Real Betis 35 54
7. Villarreal 35 52
8. Celta de Vigo 36 50
9. Athletic Bilbao 36 46
10. Granada 35 45
11. Osasuna 36 44
12. Cádiz 36 43
13. Levante 36 40
14. Valencia 36 39
15. Deportivo Alaves 36 35
16. Getafe 36 34
17. Huesca 36 33
18. Real Valladolid 35 31
19. Elche 36 30
20. Eibar 35 29
Günün Karikatürü Tümü

Gelişmelerden Haberdar Olun

@