Bağışıklık düzenli uyku, beslenme ve egzersizden geçiyor

Özellikle hafta sonu kısıtlamaları ile vatandaşların evde kaldığını ve kilo alma şikayetini dile getirdiğini belirten Diyetisyen Selen Fırat, “Sağlıklı beslenme ve evde egzersizlerle biraz da motivasyonumuzu sağlayarak bu durumdan kaçınabiliriz. Bu süreçte bağışlık çok önemli. Bağışıklıkta düzenli uyku, beslenme ve egzersiz geçiyor. 3 altın kurala dikkat edersek Covid-19 ile daha iyi mücadele veririz” dedi.

ELAZIĞ 11.01.2021, 12:41
Bağışıklık düzenli uyku, beslenme ve egzersizden geçiyor

Özellikle hafta sonu kısıtlamaları ile vatandaşların evde kaldığını ve kilo alma şikayetini dile getirdiğini belirten Diyetisyen Selen Fırat, “Sağlıklı beslenme ve evde egzersizlerle biraz da motivasyonumuzu sağlayarak bu durumdan kaçınabiliriz. Bu süreçte bağışlık çok önemli. Bağışıklıkta düzenli uyku, beslenme ve egzersiz geçiyor. 3 altın kurala dikkat edersek Covid-19 ile daha iyi mücadele veririz” dedi.

Ülke genelinde olduğu gibi Elazığ’da da Covid-19’la mücadele kapsamında uygulanan sokağa çıkma kısıtlamaları ile vatandaşlar evlerinde daha fazla vakit geçirmeye başladı. Özellikle hafta sonları 2 gün süreyle devam eden kısıtlamalarda insanların düzenli beslenme ve sağlıklı kalmaları için Elazığ Mediline Hastanesi Diyetisyeni Selen Fırat önerilerde bulundu.

"Evde atıştırmalıklar yaparak daha sağlıklı beslenmiş oluruz"

Hafta sonu herkesin evlerde olduğunu belirten Diyetisyen Selen Fırat, “Toplum olarak atıştırma kültürü olan bir toplumuz. Buda beraberinde bazı sıkıntıları getiriyor. Hepimiz akşamları televizyon karşısında abur cubur tüketme kültürümüz var. Ama bunların da sonuçları bize uzun vadede kötü bir şekilde geri dönüyor. Buna özellikle dikkat edelim. Bu atıştırmalıkları daha sağlıklı olan tercihlerle değiştirebiliriz. Evde kendimizin ürettiği daha sağlıklı olan tam buğday unundan ufak çörekler yapabiliriz. Kuru meyveler veya yulafla kakao ile hazırlayacağımız küçük atıştırmalık tatlılar olabilir. Meyve tabakları, daha sağlık ceviz, fındık, badem gibi küçük çerez tabakları düzenleyerek bu süreci çok güzel bir şekilde destekleyebiliriz. Bunlar çok önemli. Çay saatleri yapıyoruz. Ara ara bunları bitki çayları ile değiştirerek süreci düzenleyebiliriz. Rutin hayatımızda çok fazla su tüketemiyoruz. En azından evdeyken buna biraz özen gösterelim. Karantina sürecinde evde bir şeyler yapmayı deneyimledik. Hafta sonu da daha sağlıklı yemekler yaparak daha sağlıklı beslenmiş oluruz”diye konuştu.

" Bağışıklık düzenli uyku, beslenme ve egzersizden geçiyor"

Yasaklarla beraber birçok insanın egzersiz düzeyinin etkilendiğini anımsatan Diyetisyen Fırat, “Evlerde hareketsiz kaldık. Şuan internet çağında yaşıyoruz. Bir sürü ev egzersiz videoları var. Onlara ulaşabilmek çok kolay. 15,30, ve 45 dakikalık egzersizler yaparak en azından daha sağlıklı kalabiliriz. Bu süreçte evde egzersiz yapmayı bu süreçte unutmayalım. Çok fazla kilo aldım şikayeti ile gelenler oluyor. Bu süreç en çok da psikolojimizi ve ruh sağlımızı etkiledi. Yemek eşittir mutluluk gibi bir yanılsama var. Maalesef bu tarz yanılsamalarla stres düzeyimizin artması ile yeme alışkanlığımız da değişti. Evde kalmada bu durumu tetikledi. Kilo almanın önüne geçebilmek yine sizi elinizde. Sağlıklı beslenme ve evde egzersizlerle biraz da irade ve motivasyonumuzu sağlayarak bu durumdan kaçınabiliriz. Bu süreçte bağışlık çok önemli. Bağışıklıkta düzenli uyku, beslenme ve egzersizden geçiyor. 3 altın kurala dikkat edersek Covid-19 ile daha iyi mücadele veririz”ifadelerini kullandı.
Yorumlar (0)
banner331
12
açık
Günün Anketi Tümü
Yenilenen Logomuzu beğendiniz mi ?
Yenilenen Logomuzu beğendiniz mi ?
Namaz Vakti 06 Mart 2021
İmsak 05:59
Güneş 07:24
Öğle 13:20
İkindi 16:32
Akşam 19:07
Yatsı 20:26
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Galatasaray 27 57
2. Beşiktaş 26 57
3. Fenerbahçe 27 55
4. Trabzonspor 27 51
5. Hatayspor 27 46
6. Alanyaspor 27 43
7. Gaziantep FK 27 43
8. Karagümrük 27 41
9. Göztepe 27 36
10. Antalyaspor 27 35
11. Sivasspor 26 33
12. Konyaspor 26 32
13. Malatyaspor 27 31
14. Kasımpaşa 27 29
15. Kayserispor 26 28
16. Rizespor 27 28
17. Başakşehir 27 26
18. Erzurumspor 27 26
19. Ankaragücü 26 23
20. Denizlispor 26 21
21. Gençlerbirliği 26 21
Takımlar O P
1. Giresunspor 24 53
2. Samsunspor 24 50
3. İstanbulspor 25 47
4. Altınordu 24 44
5. Adana Demirspor 24 42
6. Altay 24 41
7. Tuzlaspor 24 41
8. Ankara Keçiörengücü 25 40
9. Bursaspor 24 34
10. Bandırmaspor 24 31
11. Ümraniye 24 31
12. Adanaspor 24 26
13. Boluspor 24 26
14. Menemenspor 24 26
15. Balıkesirspor 24 25
16. Akhisar Bld.Spor 24 19
17. Ankaraspor 24 15
18. Eskişehirspor 24 7
Takımlar O P
1. Man City 27 65
2. M. United 27 51
3. Leicester City 27 50
4. Chelsea 27 47
5. Everton 26 46
6. West Ham 26 45
7. Liverpool 27 43
8. Tottenham 26 42
9. Aston Villa 25 39
10. Arsenal 26 37
11. Leeds United 26 35
12. Wolverhampton 27 34
13. Crystal Palace 27 34
14. Southampton 26 30
15. Burnley 27 29
16. Brighton 26 26
17. Newcastle 26 26
18. Fulham 27 23
19. West Bromwich 27 17
20. Sheffield United 27 14
Takımlar O P
1. Atletico Madrid 24 58
2. Barcelona 25 53
3. Real Madrid 25 53
4. Sevilla 24 48
5. Real Sociedad 25 42
6. Real Betis 25 39
7. Villarreal 26 37
8. Granada 25 33
9. Levante 25 32
10. Athletic Bilbao 24 30
11. Valencia 26 30
12. Celta de Vigo 25 30
13. Osasuna 25 28
14. Getafe 25 27
15. Cádiz 25 25
16. Eibar 25 22
17. Real Valladolid 25 22
18. Deportivo Alaves 25 22
19. Elche 24 21
20. Huesca 25 20
Günün Karikatürü Tümü

Gelişmelerden Haberdar Olun

@