Sektör Danışmanlık
Yayınlama Tarihi 14 Haziran 2019
Telefon 05325148325
Resmi Web Sitesi https://kolaybulten.net/

Ünlü Kullanmak PR Değildir
Bir çok marka ünlü veya celebrity kişileri markaları özdeşleştirdiğinde pr yaptığını zannetmektedir. Öncelikle bu konuda PR nın ne olduğunu bilmek ve ünlü kullanımın ne gibi durumlarda markaya fayda ne durumlarda zarar verdiğini tespit etmek ve ona göre karar vermek gerekmektedir. Tüm bu varyasyonları değerlendirdikten sonra pr ile ünlü kullanımı birleştirilebilinir ama pr ın anlamı incelendiğinde aslında ünlü kullanmak ile doğrudan bileşmediğini göreceğiz.

PR’cı ne iş yapar?
Öncelikle marka yöneticilerinin ağzından düşürmediği kelime PR , Public Relations’un kısaltmasıdır. Public Relations ise Halkla İlişkiler’in İngilizcesidir. Yani piyasada sıkça karşılaştığımız bu kelimeyi anlamayı bırakın Türkçesini bile kullanmamaktayız. Bunun yanında bir de PR’cı tanımlaması türemiştir. PR’cı diye tanımlanan kişiler ise Halkla İlişkiler uzmanı , Halkla İlişkiler Yöneticisi kişilerdir. Bu kişiler ise kısaca markalarımızın hedef kitleleri ile yıkılmaz bağlar kurmasını sağlayan kişilerdir. Herkesin basit olarak gördüğü bu çalışmalar için yıllarca çalışmalar yapılıp hedef kitle ile birebir çalışmalar yapılmaktadır. Bu çalışmalar sayesinde hedef kitleler diğer markalar yerine sizleri tercih etmektedir.

Ünlü ve PR
Ünlü dediğimiz aslında topluma mal olmuş kişiler , toplumda pazarlamanın da tabiriyle fikir önderliği görevini yürütmektedir. Bir çok kişi kendisini ünlüler ile özdeşleştirdiğinden onlar gibi olmak istemektedir. Tabi bu durum markalar için de cazip bir hal almaktadır. Markalar ünlüler ile çalışarak onların takipçilerini kendi markalarına çekmek istemektedirler. Bu durum bir süre sonra pr ı ünlü kullanmak olarak algılamamıza sebep olmaktadır. Halbuki pr ile ünlü kullanmak arasında bir çok fark vardır.

Markanızı Ünlendirin
Markanız için ünlü kullanacağınıza , markanızı ünlendirmek ve hedef kitle üzerinde algı yaratmanız asıl halkla ilişkiler çalışmasıdır. Çünkü markanız için anlaştığınız bir ünlü yarın veya başka bir zaman başka bir marka ile de çalışabilir. Bu durum belirli bir dönem markanızın yararına olmuş iken artık zararına dönmüştür. Bunun yerine markalarının farklarını ortaya çıkararak ilerlemeniz asıl halkla ilişkiler çalışmaları olmaktadır.