Medyatik diyetlerle sağlığınızdan olmayın

Gaziantep Özel Hatem Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Nur Seda Güler, yaz mevsiminin yaklaştığını ve insanların diyet yapmaya başlayacağını ifade etti. Sağlıklı ve kalıcı zayıflayabilmek için uzmanlardan destek almasını gerektiğini vurgulayan Dyt. Güler, medyatik, hızlı ve şok diyetler konusunda uyarılarda bulundu.

GAZİANTEP 18.03.2021, 09:30
Medyatik diyetlerle sağlığınızdan olmayın

Gaziantep Özel Hatem Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Nur Seda Güler, yaz mevsiminin yaklaştığını ve insanların diyet yapmaya başlayacağını ifade etti. Sağlıklı ve kalıcı zayıflayabilmek için uzmanlardan destek almasını gerektiğini vurgulayan Dyt. Güler, medyatik, hızlı ve şok diyetler konusunda uyarılarda bulundu.

Pandemi ile birlikte insanların evde çok vakit geçirdiğini ve bu nedenle de kilo aldığını belirten Gaziantep Özel Hatem Hastanesi Uzman Diyetisyeni Nur Seda Güler, yaz mevsiminin yaklaştığını ve bu nedenle insanların diyet yapmaya yöneleceğini ifade etti. Diyet konusunda uzmanlardan destek alınması gerektiğini söyleyen Güler, son zamanlarda sosyal medyada çokça artan diyet programları konusunda uyarılarda bulundu.

“Hızlı, medyatik, şok diyetlerle vücudunuzu yormayınız”

Sosyal medyada artan diyet programları ve ünlülerde görülen diyetlere itibar edilmemesi gerektiğini belirten Uzman Diyetisyen Nur Seda Güler, “ Pandemi döneminde tabi ki hepimiz içeriye kapandık. Herkes bir şef modunda mutfaklarda mükemmel, lezzetli yiyecekler ortaya çıkardı ve ailecek her bir birey kendi vücudunda çok ciddi ağırlıklar sağladı. Önümüz yaz mevsimi kıyafetler incelecek dolayısıyla vücut fazlalıkları ortaya çıkacak. Bu durumda herkes de hızlı bir şekilde zayıflama isteği doğdu. Yalnız burada dikkat etmemiz gereken hızlı ve şok diyetler. Pandemi henüz tam olarak bitmiş değil, mutasyonlu virüs şu an tekrardan gündemimizde dolayısıyla hızlı diyetlerle, medyatik diyetlerle, şok diyetlerle, ünlülerde vesaire gördüğümüz, influencerlar da gördüğümüz diyetlerle vücudunuzu yormamanız gerektiğini mutlaka hatırlamanız gerekiyor. Israr ediyorum ve ısrarla söylüyorum, pandemi bitmiş değil. Covid-19 hayatımızdan tam olarak çıkmış değil, dolayısıyla bağışıklığımızı düşürmeden, sağlıklı ve kalıcı zayıflayabilmek adına mutlaka diyetisyen kontrolünde olmanız gerektiğini, bir uzman yardımı almanız gerektiğini hatırlayın ki, bağışıklığınız düşmeden, kalıcı olarak, sağlıklı bir şekilde zayıflayabilesiniz. Hastalıktan uzak ve tedbirlerinizi alarak güzel ve keyifli bir yaz, geçirebilesiniz. Önümüz aynı zamanda Ramazan, bayramınız güzel bir şekilde geçebilsin” dedi.

“ Su tüketiminiz çok önemli, uyumadan önce 2 buçuk 3 saat önce yeme işleminizi bitirmeye özen gösterin”

Yaz mevsiminin yaklaşmasıyla birlikte, diyet yapmak isteyenlere tavsiyelerde bulunan Dyt. Güler, “Yaz aylarıyla birlikte su ihtiyacımız artacak, terlememiz artacak. Su tüketiminiz çok önemli. Lütfen bol su tüketin ki bu bağışıklığınız güçlensin. Uyumadan önce 2 buçuk 3 saat önce yeme işleminizi bitirmeye özen gösterin. Tatlı, karbonhidratlı yiyeceklerinizi günün erken saatlerinde tüketmeye çalışın. Öğleden sonra daha çok proteinli yiyecekler tüketmeye özen gösterin ki gün içerisinde ki hareketliliğiniz ile birlikte aldığınız fazla kaloriler, gün içerisinde hayatsal faaliyetlerinizi sağlayabilmek adına harcanmış olsun. Ama yatmaya yakın fazla kalori alırsanız üzerine yatacağınız için ertesi gün de tabi ki vücut ağırlığınızda artış olarak dönecektir ve vücut ağırlığınızda azalış mümkün olmayacaktır. Kaldı ki şekerli ve karbonhidratlı gıdaları fazla tükenmeniz de yine bağışıklığınızı zayıflatacak, Allah korusun bu pandemi sürecinde bağışıklığımızı zayıflatmak da bindiğimiz dalı kesmek demektir, kendinize yapabileceğiniz en büyük kötülüktür. Unutmayın yağ kütleleri vücudunuzda artış gösterdiği sürece bağışıklığınız zayıf olacaktır. Dolayısıyla günün sonunda görsel olarak, sağlık olarak, içsel huzur olarak hem de aynaya baktığınız da kendinizi iyi hissedebilmek adına mutlaka ve mutlaka sonuç hep zayıflamaya çıkacak, bu süreci mutlaka sağlıkla atlatın, zayıflama sürecine girecekseniz sağlıklı olabilmesi adına uzmanlardan ve diyetisyenlerden yardım alın” diye konuştu.
Yorumlar (0)
banner331
8
açık
Günün Anketi Tümü
Yenilenen Logomuzu beğendiniz mi ?
Yenilenen Logomuzu beğendiniz mi ?
Namaz Vakti 12 Nisan 2021
İmsak 04:52
Güneş 06:23
Öğle 13:10
İkindi 16:51
Akşam 19:47
Yatsı 21:12
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Beşiktaş 32 70
2. Fenerbahçe 32 63
3. Galatasaray 32 62
4. Trabzonspor 33 58
5. Gaziantep FK 31 50
6. Alanyaspor 32 49
7. Hatayspor 32 49
8. Karagümrük 33 49
9. Sivasspor 32 47
10. Göztepe 33 46
11. Antalyaspor 33 42
12. Konyaspor 32 40
13. Ankaragücü 32 36
14. Rizespor 32 36
15. Kasımpaşa 32 35
16. Malatyaspor 31 33
17. Başakşehir 32 33
18. Kayserispor 32 33
19. Gençlerbirliği 32 31
20. Erzurumspor 33 28
21. Denizlispor 31 26
Takımlar O P
1. Giresunspor 29 60
2. Samsunspor 29 57
3. Adana Demirspor 29 55
4. Altay 29 53
5. Altınordu 29 52
6. İstanbulspor 29 51
7. Ankara Keçiörengücü 29 49
8. Ümraniye 29 41
9. Tuzlaspor 29 41
10. Bursaspor 29 40
11. Bandırmaspor 29 39
12. Boluspor 29 35
13. Balıkesirspor 29 32
14. Adanaspor 29 31
15. Menemenspor 29 30
16. Akhisar Bld.Spor 29 25
17. Ankaraspor 29 22
18. Eskişehirspor 29 8
Takımlar O P
1. Man City 32 74
2. M. United 31 63
3. Leicester City 31 56
4. West Ham 31 55
5. Chelsea 31 54
6. Liverpool 31 52
7. Tottenham 31 49
8. Everton 29 47
9. Arsenal 31 45
10. Leeds United 31 45
11. Aston Villa 30 44
12. Wolverhampton 31 38
13. Crystal Palace 31 38
14. Southampton 30 36
15. Burnley 31 33
16. Brighton 30 32
17. Newcastle 31 32
18. Fulham 32 26
19. West Bromwich 30 21
20. Sheffield United 31 14
Takımlar O P
1. Atletico Madrid 30 67
2. Real Madrid 30 66
3. Barcelona 30 65
4. Sevilla 29 58
5. Real Sociedad 30 47
6. Real Betis 30 47
7. Villarreal 30 46
8. Granada 30 39
9. Levante 30 38
10. Celta de Vigo 29 37
11. Athletic Bilbao 30 37
12. Cádiz 30 35
13. Valencia 30 34
14. Osasuna 30 34
15. Getafe 30 30
16. Huesca 30 27
17. Real Valladolid 30 27
18. Elche 30 26
19. Deportivo Alaves 30 24
20. Eibar 30 23
Günün Karikatürü Tümü

Gelişmelerden Haberdar Olun

@