Ramazan ayında dengeli ve sağlıklı beslenmeye dikkat

Medical Park Gaziantep Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Diyetisyen Özlem Kılınç Güleçoğlu, Ramazan’da beslenmenin önemine dikkat çekti.

GAZİANTEP 03.05.2021, 17:14
Ramazan ayında dengeli ve sağlıklı beslenmeye dikkat

Medical Park Gaziantep Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Diyetisyen Özlem Kılınç Güleçoğlu, Ramazan’da beslenmenin önemine dikkat çekti.

Medical Park Gaziantep Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Diyetisyen Özlem Kılınç Güleçoğlu, dengeli beslenmenin her zaman önemli olduğuna değinerek özellikle Ramazan ayında da daha enerjik ve sağlıklı olabilmek için düzenli ve dengeli beslenmenin çok büyük önem taşıdığının altını çizdi.

Ramazan ayındaki beslenme ile ilgili açıklama yapan Diyetisyen Özlem Kılınç Güleçoğlu, “Ramazan ayının ilk günleriyle birlikte beslenmemize özen göstermemiz gerekmektedir. Ramazanda oruç tutma nedenimizin aslında beden ve ruhu terbiye etmek, nefsimize sahip çıkmak olduğunu hep hatırlamamız gerekmektedir. Eğer bunu başarabiliyorsanız iftarda zaten aşırıya kaçmazsınız ve bedeninizin ihtiyacı olan sahurun gereklerini de yerine getirme imkanınız olmaktadır. Ramazan’la birlikte öğün düzeni ve saatiyle tüketilen gıdaların miktarlarındaki artış beslenmedeki en önemli değişikliklerdir. Ancak hayatın her döneminde olduğu gibi bu dönemde de hedef yeterli ve dengeli beslenme olmalıdır” dedi.

Ramazan’da nasıl beslenmeli

Ramazan ayındaki beslenme ile ilgili ipuçlarına da değinen Diyetisyen Güleçoğlu, “Ramazanda öğünlerinizi genel olarak sahur, iftar ve ara öğün şeklinde düzenleyebilirsiniz. Böylece gün içinde almanız gereken besin ögelerini 3 öğüne bölmüş ve tek bir öğüne yüklenmemiş olursunuz. Sahura kalkmayı alışkanlık haline getirmek yapılacak en doğru davranıştır. Bu şekilde hem açlık süreniz azalır hem de metabolizma hızınızı korumuş olursunuz. Sahurda yemek olarak da çorba, az yağla yapılmış zeytinyağlı yemekler veya hafif kahvaltılardan birisini seçmek en doğrusu olacaktır. Ayrıca susuzluğu tetikleyecek aşırı yağlı ve tuzlu besinlerden uzak durulmalıdır. Sahurda çok tuzlu ve baharatlı yiyecekler yenilmemelidir. Çalışma temposu yoğun olanlar fiziksel güç harcayarak terleyen kişiler mutlaka iftarla sahur arasında yeterli su tüketmeliler. İftar öğünü de en az sahur kadar önemli. Orucu bir çorba ile açmak ve bir süre ara verdikten sonra yemeğe geçilmek doğru tercihtir. İftarda boş mideyi birden doldurmak ani tansiyon ve şeker yükselmelerine, mide ve barsak rahatsızlıklarına sebep olduğu için iftardan sahura kadar öğün sayısını artırıp, aralıklarla beslenmeye özen gösterin. Tatlı seçiminizi iftardan hemen sonra yapmak yerine birkaç saat sonra ara öğünde tercih etmek ve ağır şerbetli tatlılar yerine hafif meyve tatlıları tüketmek daha sağlıklı olacaktır. Ramazan’da hareketsizlik, bağırsak hareketlerinin yavaşlamasına bile neden olabilir. İftardan sonra yarım saatlik yürüyüşler yapmak sindirimi kolaylaştırır. Ramazan süresince meyve tüketimi ihmal edilir. Günde en az 2 porsiyon meyveyi çiğ ya da şeker ilave etmeden pişirerek komposto olarak tüketmeye çalışın. Ramazan ayında, mideyi rahatsız etmemek ve kalori alımını kontrol etmek için en doğru pişirme yöntemleri ızgara, fırınlama, haşlama veya buğulamadır. Fazla yağ alımına sebep olacak kızartma ve kavurma yöntemlerini uygulamamaya özen göstermelisiniz” ifadelerini kullandı.

İftar menüsü nasıl olmalı

Ramazan ayındaki iftar menüsü için de örnekler veren Güleçoğlu, “İftarda, 2 bardak ılık su ve bir su bardağı tarçınlı su (toz tarçın), bir kase çorba, bol yeşillikli salata yada 4 yemek kaşığı yoğurt, sebze yemeği olursa 8 yemek kaşığı (susuz), etli sebze olursa 6 yemek kaşığı (susuz) tüketilmelidir. Kurubaklagilli bir yemek olursa 5 yemek kaşığı (susuz), sadece et olursa 60 gram kadar 2 köfte kadar et, tavuk yada balık, bir dilim tam tahıllı ekmek ya da 3 yemek kaşığı bulgur pilavı tercih edilmelidir. Yemekten bir saat sonra da bir fincan yeşil çay, 2 saat sonra ise 1 porsiyon meyve ve 1 çay bardağı süt tüketilmelidir” şeklinde konuştu.

Sahur menüsü nasıl olmalı

Sahur menüsünün nasıl olması gerektiği ile ilgili de bilgiler veren Diyetisyen Güleçoğlu, “Sahurda bir tane haşlanmış yumurta, 2 parmak kadar az yağlı beyaz peynir (30 gram kadar ), zeytin siyah olursa 5 adet, yeşil olursa 8 adet, bol mevsim yeşillikleri ya da söğüş, 4 yemek kaşığı yoğurt ya da 1 su bardağı süt ve bazen 6 yemek kaşığı menemen tüketebilirsiniz. Ayrıca bir dilim tam tahıllı ekmek ya da 1 kase çorba da tercih edilebilir” diye konuştu.

Ramazan ayında özellikle bol su tüketiminin önemine vurgu yapan Güleçoğlu, özellikle 10-15 bardak su tüketilmesi gerektiğini hatırlattı.
Yorumlar (0)
banner331
19
açık
Günün Anketi Tümü
Yenilenen Logomuzu beğendiniz mi ?
Yenilenen Logomuzu beğendiniz mi ?
Namaz Vakti 08 Mayıs 2021
İmsak 04:04
Güneş 05:47
Öğle 13:06
İkindi 16:59
Akşam 20:15
Yatsı 21:50
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Beşiktaş 37 81
2. Fenerbahçe 37 76
3. Galatasaray 37 75
4. Trabzonspor 37 64
5. Sivasspor 37 58
6. Alanyaspor 38 57
7. Hatayspor 37 57
8. Gaziantep FK 37 54
9. Göztepe 37 51
10. Karagümrük 37 51
11. Konyaspor 37 45
12. Rizespor 37 45
13. Antalyaspor 38 43
14. Başakşehir 37 43
15. Malatyaspor 37 41
16. Kasımpaşa 37 40
17. Kayserispor 37 39
18. Ankaragücü 37 38
19. Erzurumspor 38 37
20. Gençlerbirliği 37 35
21. Denizlispor 37 28
Takımlar O P
1. Adana Demirspor 33 67
2. Giresunspor 33 67
3. Samsunspor 33 67
4. İstanbulspor 33 61
5. Altay 33 60
6. Altınordu 33 57
7. Ankara Keçiörengücü 33 55
8. Ümraniye 34 51
9. Tuzlaspor 33 47
10. Bursaspor 33 46
11. Bandırmaspor 33 42
12. Boluspor 34 42
13. Balıkesirspor 33 35
14. Adanaspor 33 34
15. Menemenspor 33 34
16. Akhisar Bld.Spor 34 30
17. Ankaraspor 33 26
18. Eskişehirspor 34 8
Takımlar O P
1. Man City 34 80
2. M. United 33 67
3. Leicester City 35 63
4. Chelsea 34 61
5. West Ham 34 58
6. Tottenham 34 56
7. Liverpool 33 54
8. Everton 33 52
9. Arsenal 34 49
10. Aston Villa 33 48
11. Leeds United 34 47
12. Wolverhampton 34 42
13. Newcastle 35 39
14. Crystal Palace 33 38
15. Brighton 34 37
16. Southampton 33 37
17. Burnley 34 36
18. Fulham 34 27
19. West Bromwich 34 26
20. Sheffield United 34 17
Takımlar O P
1. Atletico Madrid 34 76
2. Real Madrid 34 74
3. Barcelona 34 74
4. Sevilla 34 70
5. Real Sociedad 35 56
6. Villarreal 34 52
7. Real Betis 34 51
8. Granada 34 45
9. Athletic Bilbao 34 45
10. Celta de Vigo 34 44
11. Osasuna 34 40
12. Cádiz 34 40
13. Levante 34 38
14. Valencia 34 36
15. Getafe 34 34
16. Deportivo Alaves 34 31
17. Real Valladolid 34 31
18. Huesca 34 30
19. Elche 35 30
20. Eibar 34 26
Günün Karikatürü Tümü

Gelişmelerden Haberdar Olun

@