Ramazanda beslenmeye dikkat

Ramazan ayının gelmesiyle birlikte beslenme alışkanlıklarının değiştiğine dikkat çeken Gaziantep Özel ANKA Hastanesi Uzman Diyetisyeni Gülen Mavi Canlı, kilo alımının önüne geçebilmek ve sağlıklı kalabilmek için önemli tavsiyeler verdi.

GAZİANTEP 15.04.2021, 10:11
Ramazanda beslenmeye dikkat

Ramazan ayının gelmesiyle birlikte beslenme alışkanlıklarının değiştiğine dikkat çeken Gaziantep Özel ANKA Hastanesi Uzman Diyetisyeni Gülen Mavi Canlı, kilo alımının önüne geçebilmek ve sağlıklı kalabilmek için önemli tavsiyeler verdi.

Gaziantep Özel ANKA Hastanesi Uzman Diyetisyeni Gülen Mavi Canlı, Ramazan’da yemek saatlerinin değişmesi ile birlikte beslenme alışkanlıklarında görülen ani farklılıkların sağlık sorunlarına yol açabileceğine dikkat çekti. Diyetisyen Canlı, dengeli ve doğru bir şekilde planlanan sahur ve iftar sofralarının kilo kontrolüne yardımcı olacağını belirterek, sağlıklı kalmak için önerilerde bulunarak, “Ramazan ayında beslenme düzenimizin değişmesi ve metabolizmanın yavaşlaması ile beraber kiloda artış gözlenebilir. Her ne kadar son zamanlarda “otofaji” olarak tanımlanan 12-16 saatlik aralıklarla 2 öğün beslenme şekli kilo vermede etkili bir yöntem olarak sunulsa da, iftar ve sahur öğünlerindeki aşırı ve dengesiz beslenme bu yöntemi etkisiz kılar. Ramazan ayında az yemek ve hareketsizlikten kaynaklı metabolizma hızı yavaşlayabilir. Metabolizmanın yavaşlaması kilo almamıza neden olur. Bu nedenle oruç tutarken bazı noktalara dikkat etmeliyiz. Az ve sık beslenmek bu bakımdan oldukça önemlidir. Kahvaltı günün en önemli öğünüdür. Bu nedenle mutlaka sahura kalkmalıyız. Sahurda yumurta, tuzsuz peynir yoğurt gibi protein içeriği yüksek besinler ve kompleks karbonhidrat içeren çavdar, yulaf ve tam tahıllı ekmek, söğüş, yeşillik, ceviz, tuzsuz badem gibi besinler tercih edilmelidir. Protein ve lif içeriği yüksek besinler hem metabolizma hızını yükseltir hem de uzun süre tokluk hissi sağlar. İftara öncelikle bir kase çorba ile başlanmalı,10-15 dakikalık bir ara verilmeli, daha sonra yağ oranı düşük, lif oranı yüksek, protein içeren, vitamin- mineral acısından dengeli bir öğün tüketmeliyiz. İftarda et, tavuk ya da balık yanında sebze yemekleri ve salata, yoğurt tüketmeliyiz. Bu ayda eğer ağırlıklı olarak et ve et ürünleri tüketeceksek, kızartma ve kavurma gibi et seçeneklerini değil, haşlama, ızgara gibi daha çok beyaz ete ağırlık vererek beslenmeliyiz. İftardan bir ya da iki saat sonra iki ara öğün yapmalıyız. Ara öğün olarak süt, yoğurt yanında 2-3 adet ceviz veya 5-6 adet badem, meyve gibi sağlıklı atıştırmalıklar tercih etmeliyiz. Ara öğün yerine, haftada bir ya da iki defa tatlı tüketebiliriz. Eğer tatlı tüketeceksek, iftardan bir ya da iki saat sonra tüketmeye özen göstermeliyiz. İftarda uzun süre aç kalınması nedeniyle kan şekeri düşük seviyededir. Bu nedenle, kan şekerini ani yükseltecek hamurlu tatlılar ve ağır şerbetli tatlılar yerine sütlü tatlılar ve meyveli tatlılar tüketmeliyiz. Kan şekerimizi dengede tutabilmemiz için mutlaka iftardan sonra 45 dakikalık yürüyüş yapmalıyız. Uzun süre aç kalmak bağışıklık sistemimizin zayıflamasına neden olur. İçecek olarak gazlı ve şekerli içeceklerden kaçınmalı, su ve bitki çayları, ayran gibi sağlıklı içecekler tercih etmeliyiz. Ramazan ayında bağışıklık sistemimizi güçlendirmek için, 2- 2.5 litre su tüketimi, C vitamini içeren besinler, omega 3, probiyotikler, D vitamini içeren besinler ve zencefil zerdeçal gibi baharatları tüketmeliyiz” dedi.

“Dengeli beslenmeye özen gösterilmeli”

Ramazan ayında oruç tutarken sağlıklı ve zinde kalabilmek, huzurlu olabilmek için yeterli ve dengeli beslenmenin önemli olduğuna dikkat çeken ANKA Hastanesi Uzman Diyetisyeni Gülen Mavi Canlı, ”Dengeli beslenmeye özen göstererek obezite gibi sağlık sorunlarımızı çözmek için fırsat bulabileceğimiz gibi, oruç tutmanın ortaya çıkarabileceği halsizlik, baş dönmesi, mide bulantısı, baş ağrısı gibi olumsuz etkileri de en aza indirebiliriz. Ramazan ayında kalp hastalığı olanlar, hamileler, düzenli ilaç kullanması gerekenler, şeker hastalarının ise oruç tutmaları sağlıklarını olumsuz etkileyebileceğinden doktorlarına danışarak hareket etmelerinde fayda var” diye konuştu.
Yorumlar (0)
banner331
10
açık
Günün Anketi Tümü
Yenilenen Logomuzu beğendiniz mi ?
Yenilenen Logomuzu beğendiniz mi ?
Namaz Vakti 11 Mayıs 2021
İmsak 03:59
Güneş 05:43
Öğle 13:05
İkindi 17:00
Akşam 20:18
Yatsı 21:54
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Beşiktaş 38 81
2. Fenerbahçe 38 79
3. Galatasaray 38 78
4. Trabzonspor 38 67
5. Hatayspor 38 60
6. Sivasspor 38 59
7. Alanyaspor 38 57
8. Gaziantep FK 38 55
9. Karagümrük 38 54
10. Göztepe 38 51
11. Konyaspor 38 48
12. Rizespor 38 45
13. Malatyaspor 38 44
14. Başakşehir 38 44
15. Kasımpaşa 38 43
16. Antalyaspor 39 43
17. Kayserispor 38 40
18. Ankaragücü 38 38
19. Erzurumspor 39 37
20. Gençlerbirliği 38 35
21. Denizlispor 38 28
Takımlar O P
1. Adana Demirspor 34 70
2. Giresunspor 34 70
3. Samsunspor 34 70
4. İstanbulspor 34 64
5. Altay 34 63
6. Altınordu 34 60
7. Ankara Keçiörengücü 34 58
8. Ümraniye 34 51
9. Tuzlaspor 34 47
10. Bursaspor 34 46
11. Bandırmaspor 34 42
12. Boluspor 34 42
13. Balıkesirspor 34 35
14. Adanaspor 34 34
15. Menemenspor 34 34
16. Akhisar Bld.Spor 34 30
17. Ankaraspor 34 26
18. Eskişehirspor 34 8
Takımlar O P
1. Man City 35 80
2. M. United 34 70
3. Chelsea 35 64
4. Leicester City 35 63
5. West Ham 35 58
6. Liverpool 34 57
7. Tottenham 35 56
8. Everton 34 55
9. Arsenal 35 52
10. Leeds United 35 50
11. Aston Villa 34 48
12. Wolverhampton 35 45
13. Crystal Palace 34 41
14. Burnley 35 39
15. Newcastle 35 39
16. Brighton 35 37
17. Southampton 34 37
18. Fulham 35 27
19. West Bromwich 35 26
20. Sheffield United 35 17
Takımlar O P
1. Atletico Madrid 35 77
2. Real Madrid 35 75
3. Barcelona 35 75
4. Sevilla 35 71
5. Real Sociedad 35 56
6. Real Betis 35 54
7. Villarreal 35 52
8. Celta de Vigo 35 47
9. Athletic Bilbao 35 46
10. Granada 35 45
11. Cádiz 35 43
12. Osasuna 35 41
13. Valencia 35 39
14. Levante 35 39
15. Getafe 35 34
16. Deportivo Alaves 35 32
17. Real Valladolid 35 31
18. Huesca 35 30
19. Elche 35 30
20. Eibar 35 29
Günün Karikatürü Tümü

Gelişmelerden Haberdar Olun

@