Size iyi bir esneklik, güç, kas tonusu dengesi sağlayabilecek ve birkaç ağrı ve sızıya yardımcı olabilecek yeni bir egzersiz rutini arıyorsanız, düşündüğünüzden daha kolayı var.

Pilates

Pilates, Joseph Pilates tarafından 20. yüzyılın başlarında, çoğunlukla dansçılar için bir yaralanma iyileştirme yöntemi olarak geliştirilen bir egzersiz ve vücut kondisyonlama şeklidir.
Pilates yöntemine rehberlik eden ilkelerden bazıları, her harekette konsantrasyon, karın ve bel kaslarının kullanımı, hassas ve akıcı hareket kalıpları ve sabit ve kontrollü nefes almayı içerir. Egzersize bağlı olarak, pilates rutinleri, reformer adı verilen yatak benzeri bir yapı da dahil olmak üzere özel olarak tasarlanmış aparatlar veya bir mat veya battaniye üzerinde gerçekleştirilebilir.

Pilates, kas yapmaktan çok kas tonusuna odaklanır ve özellikle çekirdeğinize odaklanır. Çoğu insan sadece karnınızı vücudunuzun çekirdeği olarak görse de bunun çok ötesine uzandığını biliyoruz.

Pilatesin Faydaları

Pilates'interapötik, önleyici bir faydası var çünkü kas gruplarını izole edip gevşettiği için onları kontrol ve nefesle güçlendiriyor. Ayrıca, size daha fazla esneklik kazandırabileceğini ve duruşunuzu iyileştirecek ve daha düz ve daha sağlam yürümenizi sağlayacak şekilde hizalanmanıza yardımcı oluyor.

Mat ve reformcu

Pilates yapmanın çeşitli yolları vardır ve profesyonel bir stüdyoda Pilates dersleri alıyorsanız, genellikle hepsini örnek alırsınız. Pilatesin en yaygın iki türü, bir reformermakinesindedir - hareketli bir arabaya, direnç yaylarına, bir ayak çubuğuna ve bacaklarda veya kollarda çalışmak için kullanılabilen kayışlara sahip yatak benzeri bir aparat - veya zemine dayalı Pilates bir üzerinde gerçekleştirilir. mat.

Bar'a göre her pilates formu belirli avantajlar sağlar. Reformer'ınyapısı - omuz pedleri, kayışlar ve ayak barı - nedeniyle, bir reformer kullanmak, vücudunuzu bir mat üzerinde serbest biçimli Pilates'ten daha kolay sabitlemeye ve hizalamaya yardımcı olabilir. Bu yapı ve direnç vücuda rehberlik etmeye yardımcı olur ve bu nedenle birçok kişi çeşitli egzersizleri bir reformcu üzerinde daha kolay gerçekleştirebilir.

Bir paspas ile, bu hizalama daha zor olabilir ve bir acemi için, reformer kayışlarının sağladığı direnç ve yardım olmadan pozisyonları tutmak ve hareketleri sorunsuz bir şekilde gerçekleştirmek biraz daha zor olabilir.

Bir mat üzerinde yapılan serbest formlu Pilates stilinin kesinlikle faydaları vardır. Reformer makinesinin kısıtlamaları olmadan, çok çeşitli hareketler ve egzersizler yapmak daha kolaydır. Kayışlar ve ağırlık direnci olmadan da kesinlikle biraz daha ağır bir antrenman elde edersiniz, bu da güç ve iyi bir poster ile yardımcı olabilir.
Esen kalın sporla kalın