16.01.2021, 08:57

SAĞLIK SEKTÖRÜNE ÖZEL PAZARLAMA PLANI NASIL OLMALI?

Sağlık sektörü için kurumsal pazarlamanın özel bir anlamı bulunmaktadır. Çünkü kurumsal itibarı ve algı yönetimini temelden etkileyen pazarlama iletişimi konusu söz konusudur. Sağlık hizmetlerinde tercihler, hasta yakınlarının memnuniyetinin öncelik taşıması ve ele alınan temel konunun “insan sağlığı” olması nedeniyle bu kuruluşlarda kurumsal itibar ve imaj yönetimi giderek daha önemli hale gelmektedir.

Dolayısıyla sağlık kurumlarında kurumsal itibar, başta hastalar ve yakınları olmak üzere, çalışanlar, diğer tüm iç ve dış paydaşların kurum hakkındaki düşüncelerinin, inanışlarının ve izlenimlerinin ve deneyimlerinin yansımaları sonucu ortaya çıkmaktadır. Bunun dışında tüm işletmeler gibi ilerleyen bir pazarlama süreci hayata geçirilmektedir. Bu yazımda pazara tutundurma, pazarlama yönetimi ve iletişimi konularına değinmeye çalışacağım. “Pazarlama planı nasıl olmalı” soruna da birlikte yanıt arayacağız.

PAZARA TUTUNDURMA

Tutundurma bir iletişim faaliyetidir. İşletmelerin tüketici istek ve ihtiyaçlarına göre mal veya hizmet üretebilmesi, işletmelerin tüketici ile bir iletişim içerisinde olmasına bağlıdır. İşletmeler üretecekleri mal veya hizmetlerin özelliklerini, pazardaki hedef kitlesinden elde edilen bilgi veri tabanı göre gerçekleştirirler.

Tutundurmanın nihai amacı;

• Bilgi vermek,

• İkna etmek,

 • Hatırlatmaktır.

Stratejik marka planlaması; kurum değerlendirmesinin yapılmasının ardından ürün veya hizmetlerin pazardaki konumuna bakılması, pazar analizi ve marka çalışmalarınızın yapılması, marka değerinin arttırılması gibi süreçleri kapsar.

Hedef kitle ve pazar hakkında genel analizleri yaptıktan sonra; yeni trendler ve dalgalanmalar da göz önünde bulundurulmalı; marka için en doğru rota belirlerlenmeli, sürekli takip ve çalışma ile yaratılan olumlu etkileşimin sürdürülmesini sağlanmalıdır. Stratejik marka danışmanlığı ancak bu şekilde başarılı olabilen bir süreçtir.

PAZARLAMA YÖNETİMİ

Pazarlama; fikirlerin, malların ve hizmetlerin; geliştirilmesi, fiyatlandırılması, tutundurulması ve dağıtılmasına ilişkin planlama ve uygulama sürecidir. İşletmenin iki temel fonksiyonundan biri olan pazarlama fonksiyonu üretim fonksiyonu kadar önemlidir. Günümüzde, üreticiler arasındaki uzaklık gittikçe büyümekte ve iş hayatında tüketicilerin önemi artmaktadır. Bu yeni duruma uyabilmek için tüketicilerin yakından tanınması bunların istek ve ihtiyaçlarına uygun mamullerin üretilmesi ve üretilen mamullerin tüketicilere ulaştırılması gerekir.

PAZARLAMA İLETİŞİMİ

Pazarlama iletişimi, kurum içi ve kurum dışında yer alan taraflar arasında süregelen, istek ve ihtiyaçların belirlenmesi amacıyla; hedef kitleye ulaşmayı hedefleyen, dinamik bir yapıya sahip olan, hatırlatıcı, bilgi verici, ikna edici ve bir marka imajı yaratmaya yarayan mesaj alışverişlerinin yönetim sürecidir. İletişimi mesajı gönderen ve alıcılarından oluşan tarafları arasında süregelen mesaj alışverişi olarak ifade edilirken markaları birer kaynak, pazarlama iletişimi ve reklam çabalarını da iletişim sürecinin birer unsuru olarak değerlendirmek mümkündür.

PAZARLAMA PLANI NASIL OLMALI?

Bir girişimi geliştirmek ve büyütmek için yapılacak en değerli çalışmalar arasında elbette ki pazarlama çalışmaları yer almaktadır. Pazarlama çalışmalarını doğru şekilde yapabilmek, yaptığınız işi geniş kitlelere ulaştırabilirken oluşturduğu marka bilinirliği sayesinde de uzun vadede dahi kazanmanıza yardımcı olur. Aşağıda aksiyon planınıza katkı sunabilecek bazı önerileri paylaşıyorum.

1. Hedef Kitlenizi belirlemek için aşağıdaki soruları cevaplayarak çalışma yapabilirsiniz;

  • Potansiyel müşterileriniz hangi lokasyonda, hangi yaş aralığında ve hangi cinsiyete sahip
  • Potansiyel müşterilerinizin hobileri, ilgi duydukları sizin ürününüz/hizmetiniz ile birlikte satın aldığı ekstra şeyler neler?
  • Potansiyel müşterileriniz sizin markanız dışında başka sektörlerde hangi markaları tercih ediyorlar?
  • Potansiyel müşterileriniz hangi mecralarda daha fazla vakit geçiriyor? (facebook, haber siteleri, twitter, Instagram, Youtube veya belirli web siteleri, belirli etkinlikler, spor salonları gibi)

2. Konumlandırma çalışmalarını yapmalısınız. Bunun için sizin aşağıdaki soruları yanıtlayarak konumlandırmanızı belirleyebilirsiniz.

  • Rakiplerinizden ayrıştığınız en önemli nokta nedir?
  • Geçmiş tecrübeleriniz ve ekibinizde var olan ve rakiplerinizde olması çok zor olan öğeler neler? (tecrübe, hız, iletişim becerisi, yazılım kabiliyeti, teknoloji, iş bağlantıları gibi)
  • Müşterileriniz için ürünü veya hizmeti satın almasına en yardımcı özellik, değer, duygu ne olurdu?
  • En büyük rakibinizi müşteriler neden tercih ediyor?
  • Sektörde başarısız olanlar neyi yanlış yapıyor?

3. Kurumsal Kimlik Çalışmaları İçin Belirlemeniz Gerekenler

  • Markanızın renkleri (önerimiz; en fazla 3 renk seçin)
  • Markanıza hitap eden 5 adet görsel bulun (örneğin şıklığı ön plana çıkarmak istiyorsanız 5 adet ürün veya hizmetinize dair şık görsel bulun. Bu çalışma konseptinizi belirleyecek)
  • Size benzer konumlandırmalara sahip diğer markalar bakın (farklı sektörlerde size benzer şeyler söyleyen markaları tespit edip onları örnek alın ve tasarım için onların öğelerini ilham olarak kullanın)
  • Markanıza özgü bir yazı fontu seçin

Faydalı olabilmek dileklerimle,

Yorumlar (0)
banner331
3
açık
Günün Anketi Tümü
Yenilenen Logomuzu beğendiniz mi ?
Yenilenen Logomuzu beğendiniz mi ?
Namaz Vakti 09 Mart 2021
İmsak 05:55
Güneş 07:19
Öğle 13:20
İkindi 16:34
Akşam 19:10
Yatsı 20:29
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Beşiktaş 27 60
2. Galatasaray 28 58
3. Fenerbahçe 28 58
4. Trabzonspor 28 51
5. Alanyaspor 28 46
6. Hatayspor 28 46
7. Gaziantep FK 28 43
8. Karagümrük 28 41
9. Göztepe 28 39
10. Antalyaspor 28 36
11. Sivasspor 27 34
12. Konyaspor 27 32
13. Malatyaspor 28 31
14. Kayserispor 27 31
15. Kasımpaşa 28 30
16. Başakşehir 28 29
17. Rizespor 27 28
18. Ankaragücü 27 26
19. Erzurumspor 28 26
20. Denizlispor 27 24
21. Gençlerbirliği 27 21
Takımlar O P
1. Giresunspor 25 53
2. Samsunspor 25 50
3. İstanbulspor 25 47
4. Adana Demirspor 25 45
5. Altınordu 25 45
6. Altay 25 44
7. Tuzlaspor 25 41
8. Ankara Keçiörengücü 25 40
9. Bursaspor 25 34
10. Ümraniye 25 34
11. Bandırmaspor 25 32
12. Boluspor 25 29
13. Adanaspor 25 27
14. Menemenspor 25 27
15. Balıkesirspor 25 26
16. Akhisar Bld.Spor 25 22
17. Ankaraspor 25 16
18. Eskişehirspor 25 7
Takımlar O P
1. Man City 28 65
2. M. United 28 54
3. Leicester City 28 53
4. Chelsea 28 50
5. West Ham 27 48
6. Everton 27 46
7. Tottenham 27 45
8. Liverpool 28 43
9. Aston Villa 26 40
10. Arsenal 27 38
11. Leeds United 27 35
12. Wolverhampton 28 35
13. Crystal Palace 28 34
14. Southampton 27 33
15. Burnley 28 30
16. Newcastle 27 27
17. Brighton 27 26
18. Fulham 28 26
19. West Bromwich 28 18
20. Sheffield United 28 14
Takımlar O P
1. Atletico Madrid 25 59
2. Barcelona 26 56
3. Real Madrid 26 54
4. Sevilla 25 48
5. Real Sociedad 26 45
6. Real Betis 26 42
7. Villarreal 26 37
8. Athletic Bilbao 25 33
9. Celta de Vigo 26 33
10. Granada 26 33
11. Levante 26 32
12. Valencia 26 30
13. Osasuna 26 28
14. Cádiz 26 28
15. Getafe 26 27
16. Real Valladolid 26 25
17. Elche 25 24
18. Eibar 26 22
19. Deportivo Alaves 26 22
20. Huesca 26 20
Günün Karikatürü Tümü

Gelişmelerden Haberdar Olun

@