Korona virüs sürecinde sahur ve iftar önerileri

Korona virüs salgınının devam ettiği ve vaka sayılarının artış gösterdiği bu günlerde bağışıklık sistemini koruyarak oruç tutmanın mümkün olduğunu dile getiren Uzman Diyetisyen Elif Melek Avcı Dursun, "Bu dönemde meyve-sebze, tahıl, süt grubu ve protein kaynağı besinler ile bol sıvı tüketimine çok dikkat edilmelidir" uyarısında bulundu.

SAĞLIK 09.04.2021, 10:40
Korona virüs sürecinde sahur ve iftar önerileri

Korona virüs salgınının devam ettiği ve vaka sayılarının artış gösterdiği bu günlerde bağışıklık sistemini koruyarak oruç tutmanın mümkün olduğunu dile getiren Uzman Diyetisyen Elif Melek Avcı Dursun, "Bu dönemde meyve-sebze, tahıl, süt grubu ve protein kaynağı besinler ile bol sıvı tüketimine çok dikkat edilmelidir" uyarısında bulundu.

Korona virüsle mücadele sürerken Ramazan ayında doğru ve sağlıklı beslenerek hem oruç tutabilir hem de bağışıklık sisteminizi güçlendirebilirsiniz. Dengeli ve sağlıklı beslenerek korona virüsle mücadele edilen bu dönemde sağlıklı bir şekilde oruç tutmanın mümkün olduğunu dile getiren Uzman Diyetisyen Elif Melek Avcı Dursun, "Ramazan ayında vücudun ihtiyacı olan besin gruplarını dengeli ve yeterli oranda tüketmeye özen gösterilmesi çok önemlidir. Yetersiz beslenme bağışıklık sisteminin zayıflamasına neden olur. Bu nedenle meyve-sebze, tahıl, süt grubu ve protein kaynağı besinler ile bol sıvı tüketimine çok dikkat edilmelidir" dedi.

Su tüketimine dikkat

Oruç tutarken 16 saatlik açlık süreci geçirileceğini hatırlatan Diyetisyen Dursun, "İftar ve sahur arasında kalan dilimde yeterli sıvı tüketimi önemlidir. Önerilen tek seferde yüksek miktarlarda su tüketimi değil, aralıklı olarak 2-2.5 litre su tüketimidir. Suyun yanı sıra maden suyu, soda, ayran gibi içecekler de susuzluğunuzu azaltmak için alternatif olabilir. Yeterince su tüketilmediği zaman ise halsizlik, konsantrasyon güçlüğü, uyku hali, tansiyon düşmesi gibi sağlık problemleri yaşanabilir. Bu nedenle iftar ve sahur arasındaki saat diliminde sıvı tüketimine dikkat edilmelidir" dedi.

"5 temel besin grubunu tüketmeye özen gösterin"

Ramazan ayında sağlıklı ve dengeli beslenmek için iftar ve sahur arası sebze-meyve, et, süt-yoğurt, ekmek-tahıl ve yağlardan oluşan 5 temel besin grubunu tüketmeye özen gösterilmesi gerektiğini anlatan Diyetisyen Dursun, "Sahura mutlaka kalkılmalıdır. Oruç tutarken yapılan en büyük yanlışlardan biri gece yatmadan önce yemek yemek ve sahura kalkıp, sadece su içmektir. Bu durum açlık süresini uzatacağı ve metabolizma yavaşlamasına neden olacağı için halsizlik, baş ağrısı gibi sorunları beraberinde getirir" diye konuştu.

"Sahuru kahvaltı gibi düşünün"

Sahurun bir kahvaltı öğünü gibi düşünülmesi gerektiğini dile getiren Diyetisyen Dursun, şunları söyledi:

"Sizi daha uzun süre tok tutmaya yarayacak yumurta, peynir, karpuz, kavun, domates, salatalık, açık çay, kuru meyveler ve zeytin veya fındık ceviz gibi kuruyemişleri sahurda tercih edebilirsiniz. Ekmek tercihiniz kepek, tam buğday, çavdar ekmeği olabilir. Poğaça, börek, tatlı türevleri, kızartılmış besinler ile salam, sosis ve sucuk gibi susamanızı arttıracak işlenmiş et ürünlerinden de uzak durmalısınız."

"Ana yemeğe geçmeden 20 dakika ara verin"

Diyetisyen Dursun, "Uzun bir açlık sonrası iftar öğününde hızlı bir başlangıç yapmamaya özen gösterin. Biraz su içip, karbonhidrat, posa, potasyum ve magnezyumdan zengin hurmayla orucunuzu açabilirsiniz. Daha sonra bir kase çorba ve bir miktar ekmekle devam edebilirsiniz. 15-20 dakikalık bir mola sonrası öğüne devam edilebilir. İftarda et, tavuk, hindi, balık, yoğurt, cacık veya ayran, zeytinyağlı sebze yemekleri, salata ve tam tahıllı ekmeklerden oluşan bir öğün tercih edilebilir. Ancak et yemeklerinizi fırında ya da ızgarada yapmaya özen gösterin. İftar yemeğinden hemen sonra tatlı tüketmeyin. Yemekten 1-2 saat sonra ara öğün şeklinde tatlı yiyebilirsiniz. Ancak kesinlikle şerbetli tatlılardan ve asitli içeceklerden kaçının. En sağlıklısı sütlü tatlıları tercih etmeniz olacaktır. İftar ve sahur arasında meyve de tüketebilirsiniz" dedi.
Yorumlar (0)
banner331
11
parçalı az bulutlu
Günün Anketi Tümü
Yenilenen Logomuzu beğendiniz mi ?
Yenilenen Logomuzu beğendiniz mi ?
Namaz Vakti 15 Nisan 2021
İmsak 04:47
Güneş 06:18
Öğle 13:09
İkindi 16:52
Akşam 19:50
Yatsı 21:16
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Beşiktaş 32 70
2. Fenerbahçe 33 66
3. Galatasaray 32 62
4. Trabzonspor 33 58
5. Alanyaspor 33 52
6. Gaziantep FK 32 50
7. Hatayspor 32 49
8. Karagümrük 33 49
9. Sivasspor 32 47
10. Göztepe 33 46
11. Antalyaspor 33 42
12. Konyaspor 32 40
13. Ankaragücü 32 36
14. Rizespor 32 36
15. Kasımpaşa 33 36
16. Malatyaspor 32 34
17. Başakşehir 32 33
18. Kayserispor 32 33
19. Gençlerbirliği 32 31
20. Erzurumspor 33 28
21. Denizlispor 32 26
Takımlar O P
1. Giresunspor 30 63
2. Adana Demirspor 30 58
3. Samsunspor 30 58
4. İstanbulspor 30 54
5. Altay 29 53
6. Altınordu 30 52
7. Ankara Keçiörengücü 30 49
8. Tuzlaspor 30 44
9. Ümraniye 29 41
10. Bursaspor 29 40
11. Bandırmaspor 29 39
12. Boluspor 29 35
13. Adanaspor 30 34
14. Balıkesirspor 30 32
15. Menemenspor 30 31
16. Akhisar Bld.Spor 30 25
17. Ankaraspor 29 22
18. Eskişehirspor 30 8
Takımlar O P
1. Man City 32 74
2. M. United 31 63
3. Leicester City 31 56
4. West Ham 31 55
5. Chelsea 31 54
6. Liverpool 31 52
7. Tottenham 31 49
8. Everton 30 48
9. Arsenal 31 45
10. Leeds United 31 45
11. Aston Villa 30 44
12. Wolverhampton 31 38
13. Crystal Palace 31 38
14. Southampton 31 36
15. Brighton 31 33
16. Burnley 31 33
17. Newcastle 31 32
18. Fulham 32 26
19. West Bromwich 31 24
20. Sheffield United 31 14
Takımlar O P
1. Atletico Madrid 30 67
2. Real Madrid 30 66
3. Barcelona 30 65
4. Sevilla 30 61
5. Real Sociedad 30 47
6. Real Betis 30 47
7. Villarreal 30 46
8. Granada 30 39
9. Levante 30 38
10. Celta de Vigo 30 37
11. Athletic Bilbao 30 37
12. Cádiz 30 35
13. Valencia 30 34
14. Osasuna 30 34
15. Getafe 30 30
16. Huesca 30 27
17. Real Valladolid 30 27
18. Elche 30 26
19. Deportivo Alaves 30 24
20. Eibar 30 23
Günün Karikatürü Tümü

Gelişmelerden Haberdar Olun

@