Unutkanlığı unutturan doğal besinler

Beslenme ve Diyet Uzmanı Hande Güngör, ‘MIND’ diyeti ile birlikte bazı besinlerin unutkanlığı azalttığını söyledi.

SAĞLIK 10.02.2021, 09:59
Unutkanlığı unutturan doğal besinler

Beslenme ve Diyet Uzmanı Hande Güngör, ‘MIND’ diyeti ile birlikte bazı besinlerin unutkanlığı azalttığını söyledi.

DASH ve Akdeniz diyetinin bir araya gelmesiyle oluşan ‘MIND’ diyeti, zamanla gelişen beyin hasarını önlemede ve bilişsel fonksiyonları korumadaki üstünlüğüyle bilindiğini ifade eden Özel Medicana Bursa Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Hande Güngör, ‘MIND’ diyetinde yer alan unutkanlığı azaltan bazı besinler şöyle sıraladı:

“Beyin hücrelerinin enerji ihtiyacının karşılanmasında B grubu vitaminler gereklidir. Tam buğday, karabuğday, çavdar, bulgur, yulaf ve kuru baklagiller B vitaminlerinden zengindir. Beyin oksidasyonunu engelleyen ve nörotransmitter oluşumunu destekleyen demir içeriği yüksek olan besinler koyu yeşil yapraklı sebzelerdir. Ispanak, kale, karalahana, roka, pancar yaprakları, turp otu, marul, maydanoz, tere ve brokoli gibi besinler her gün sofralarımızda yer almalıdır. Yüksek antioksidan içeriğiyle beyin hücrelerinin sağlıklı yaşlanmasını sağlayan C vitamini, portakal, mandalina, greyfurt, kivi, ananas, çilek ve limon gibi sarı-turuncu meyvelerde bolca bulunur. Ayrıca polifenol ve resveratrol içeriğinden zengin kırmızı-mor orman meyveler de alzheimerı önleyici etki gösterir. Bilişsel fonksiyonların devamlılığını sağlayan en önemli bileşenlerden biri selenyumdur. Besinlerin selenyum içeriğinin, yetiştiği topraktaki selenyum miktarına göre değişiklik gösterdiği bilinmektedir. Yapılan çalışmalarda selenyum miktarı ve biyoyararlanımı en yüksek olan besinin brezilya fındığı olduğu ve brezilya fındığı tüketiminin plazma selenyum seviyesini artırarak unutkanlığa karşı koruyucu olduğu belirlenmiştir. B12, çinko ve proteinden zengin olan yumurta özellikle beyin hücrelerinde hasara sebep olan yüksek homosistein düzeyinin azaltılmasında rol oynayarak demansı önler. Özellikle soğuk su balıklarında ve deniz ürünlerinde çokça bulunan omega-3 yağ asitlerinin alzheimer ve demans riskini düşürdüğü belirlenmiştir. Haftada en az 1 kez balık ya da deniz ürünleri tüketilmelidir. Yaşlanmayla azalan bağırsak mikrobiyotasındaki çeşitlilik nörolojik hastalıklara ve hücre hasarına sebep olur. Bu sebeple yoğurt, peynir, ayran, turşu, boza, tarhana, şalgam suyu, hardaliye gibi fermente besinler tüketilmeli ve disbiyoz durumunda gerekli probiyotik takviyeler alınmalıdır. Yeşil çayda bulunan polifenollerden ‘epigallo kateşin gallatın’ yüksek antioksidan aktivitesi sayesinde sinir sistemini koruyucu etkisi olduğu bilinmektedir. Yüksek antioksidan, antikanser, antiinflamatuar ve antioksidan etkisi olan arı ürünlerinin terapötik (tedavi edici) etkisi olduğu bilinmektedir. Yapılan çalışmalarda apitoksinin (arı zehri) içerdiği aktif moleküller sayesinde alzheimerda olumlu yanıtlar oluşturduğu belirlenmiştir. Tüm bu besinleri beslenme planınıza eklerken alüminyum alımına da dikkat etmek gerekir. Yüksek alüminyum alımı nöropatiyi artırarak alzheimera sebep olabilir. Deforme olmuş alüminyum tencere ya da kaplar, folyo ve içme suyu alüminyum bulundurur.”
Yorumlar (0)
banner331
3
açık
Günün Anketi Tümü
Yenilenen Logomuzu beğendiniz mi ?
Yenilenen Logomuzu beğendiniz mi ?
Namaz Vakti 01 Mart 2021
İmsak 06:07
Güneş 07:32
Öğle 13:21
İkindi 16:28
Akşam 19:01
Yatsı 20:20
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Galatasaray 26 57
2. Beşiktaş 25 54
3. Fenerbahçe 26 54
4. Trabzonspor 26 48
5. Hatayspor 26 45
6. Alanyaspor 26 42
7. Gaziantep FK 26 40
8. Karagümrük 26 40
9. Göztepe 26 35
10. Antalyaspor 26 34
11. Sivasspor 25 32
12. Konyaspor 25 31
13. Malatyaspor 26 31
14. Kasımpaşa 26 29
15. Rizespor 26 28
16. Kayserispor 25 25
17. Başakşehir 26 25
18. Erzurumspor 26 25
19. Denizlispor 26 21
20. Gençlerbirliği 25 21
21. Ankaragücü 25 20
Takımlar O P
1. Giresunspor 24 53
2. Samsunspor 24 50
3. İstanbulspor 24 46
4. Altınordu 24 44
5. Adana Demirspor 24 42
6. Altay 24 41
7. Ankara Keçiörengücü 24 39
8. Tuzlaspor 23 38
9. Bursaspor 24 34
10. Bandırmaspor 24 31
11. Ümraniye 24 31
12. Adanaspor 23 26
13. Menemenspor 23 26
14. Balıkesirspor 23 24
15. Boluspor 23 23
16. Akhisar Bld.Spor 24 19
17. Ankaraspor 23 14
18. Eskişehirspor 24 7
Takımlar O P
1. Man City 26 62
2. M. United 26 50
3. Leicester City 26 49
4. West Ham 26 45
5. Chelsea 26 44
6. Liverpool 26 43
7. Everton 24 40
8. Tottenham 25 39
9. Aston Villa 24 39
10. Arsenal 26 37
11. Leeds United 26 35
12. Wolverhampton 26 34
13. Crystal Palace 26 33
14. Southampton 25 30
15. Burnley 26 28
16. Brighton 26 26
17. Newcastle 26 26
18. Fulham 26 23
19. West Bromwich 26 17
20. Sheffield United 26 11
Takımlar O P
1. Atletico Madrid 24 58
2. Barcelona 25 53
3. Real Madrid 24 52
4. Sevilla 24 48
5. Real Sociedad 24 41
6. Real Betis 25 39
7. Villarreal 25 37
8. Granada 25 33
9. Levante 25 32
10. Athletic Bilbao 24 30
11. Celta de Vigo 25 30
12. Osasuna 25 28
13. Getafe 25 27
14. Valencia 25 27
15. Cádiz 25 25
16. Eibar 25 22
17. Real Valladolid 25 22
18. Deportivo Alaves 25 22
19. Elche 24 21
20. Huesca 25 20
Günün Karikatürü Tümü

Gelişmelerden Haberdar Olun

@