Ramazan ayında kilo almamak için 10 altın kural

Oruç tutulan dönemde metabolizmanın yavaşlaması ve hareketin azalmasının kilo kaybını zorlaştıracağını kaydeden Diyetisyen Aysun İpek, doğru planlanmış iftar ve sahur menüsü ile kilo kontrolünün sağlanabileceğini belirtti. İpek, Ramazan ayında kilo almaktan korkanlar için 10 altın öneride bulundu.

SAMSUN 20.04.2021, 11:15
Ramazan ayında kilo almamak için 10 altın kural

Oruç tutulan dönemde metabolizmanın yavaşlaması ve hareketin azalmasının kilo kaybını zorlaştıracağını kaydeden Diyetisyen Aysun İpek, doğru planlanmış iftar ve sahur menüsü ile kilo kontrolünün sağlanabileceğini belirtti. İpek, Ramazan ayında kilo almaktan korkanlar için 10 altın öneride bulundu.

Ramazan ayında öğün sayısı sınırlanırken buna karşın öğünlerdeki menü çeşitliliği arttığını belirten Liv Hospital Samsun Beslenme ve Diyet Kliniği’nden Diyetisyen Aysun İpek, “Uzun süreli açlık sonrası porsiyon kontrolünü sağlayamamak, kilo alınmasına neden olur. Özellikle gece beslenmesinin ön planda olduğu bu dönemde sağlıklı tercihler yaparak kilo almamak hatta vermek mümkün olabilir” dedi.

Ani mide gerginliğine dikkat

İftarda ve sahurda birdenbire ve çok fazla yemekle mideyi doldurmamaya özen gösterilmesi gerektiğini vurgulayan İpek, “Ani mide gerginliği; tansiyon yükselmesine, insülin gibi kan şekerini dengeleyen hormonların anormal salgılanmasına enden olabilir. Özellikle insülin direnci veya diyabeti olan bireylerin Ramazan ayı boyunca kan şekerini yavaş yükselten gıdalar ile beslenmeleri, şekerli gıdalar ve aşırı meyveden uzak durmaları gerekir” şeklinde konuştu.

Kilo almamak için dikkat edilmesi gerekenler

Aysun İpek, “Ramazan ayını hem sağlıklı geçirmek hem de bu ayda kilo almamak için dikkat edilmesi gereken 10 altın kuralı ise şu şekilde açıkladı:

“İftarda 2 bardaktan (400 ml) fazla su içmeyin. Su tüketimine iftardan 1 saat sonra devam edin. Yemekle birlikte aşırı su tüketimi, sindirimi yavaşlatarak kendinizi uzun süre şiş hissetmenize neden olur. İftar yemeği, iftardan 2-2.5 saat sonra sağlıklı bir ara öğün ve sahur şeklinde 2 ana 1 ara öğün planlayın. Bu öğün düzeni ile açlık seviyenizi kontrol altında tutabilirsiniz. İftardan sonraki ara öğünlerinizi kabuklu yemişlerden ceviz, fındık, badem vb ve yanına 1 meyve olacak şekilde planlayın. Tatlı krizlerinizi bu öğün ile önleyebilirsiniz. Haftanın 3 günü iftardan 2,5 saat sonra veya bir sağlık probleminiz yoksa iftardan 1 saat önce egzersiz yapın. Evdeki yürüyüş bandı, eliptik bisikleti kullanın veya online egzersiz programlarından faydalanın. Sahurda mutlaka 1-2 yumurtayı ister haşlanmış ister omlet şeklinde tercih edin. Yumurta 36 saate kadar tok tutan altın besin olarak bilinir. Sahur öğününden ortalama 45 dakika sonra uyuyun. Sahurda yiyip hemen yatmayın. Sindirim için midenize zaman verin. İftarda daha çok tavuk, hindi, balık gibi sindirimi daha kolay olan beyaz eti tercih edin. Yanında salata yerine daha çok pişmiş sebze tercih edin. Öğünlerinizi mutlaka iyi çiğneyin ve yavaş yiyin. İftardan hemen sonra asla meyve veya tatlı tüketmeyin. Eğer tatlı vazgeçilmezinizse, haftada 1-2 gün sahur öğününde tüketebilirsiniz. Her akşam iftardan 30 dakika sonra kimyon, rezene, nane veya papatya çayı için.”

Oruç tutanlar 14.00-15.00 arasında tartılmalı

Ramazan ayında beslenme saatlerinin değişmesi ile kabızlık, hazımsızlık, şişlik, gaz problemleri kişinin kilo takibinde hatalı ölçümler ile karşılaşmasına sebep olabileceğini de hatırlatan İpek, “Bahsedilen altın kuralların uygulanması sorunları ortadan kaldırarak doğru kilo takibini destekleyecektir. Ayrıca Ramazan ayında oruç tutanlar öğleden sonrası 14.00-15.00 saatleri arasında tartılmalıdır” diye konuştu.
Yorumlar (0)
banner331
18
parçalı bulutlu
Günün Anketi Tümü
Yenilenen Logomuzu beğendiniz mi ?
Yenilenen Logomuzu beğendiniz mi ?
Namaz Vakti 16 Mayıs 2021
İmsak 03:51
Güneş 05:38
Öğle 13:05
İkindi 17:01
Akşam 20:23
Yatsı 22:02
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Beşiktaş 40 84
2. Galatasaray 40 84
3. Fenerbahçe 40 82
4. Trabzonspor 40 71
5. Sivasspor 40 65
6. Hatayspor 40 61
7. Alanyaspor 40 60
8. Karagümrük 40 60
9. Gaziantep FK 40 58
10. Göztepe 40 51
11. Konyaspor 40 50
12. Başakşehir 40 48
13. Rizespor 40 48
14. Kasımpaşa 40 46
15. Malatyaspor 40 45
16. Antalyaspor 40 44
17. Kayserispor 40 41
18. Erzurumspor 40 40
19. Ankaragücü 40 38
20. Gençlerbirliği 40 38
21. Denizlispor 40 28
Takımlar O P
1. Adana Demirspor 34 70
2. Giresunspor 34 70
3. Samsunspor 34 70
4. İstanbulspor 34 64
5. Altay 34 63
6. Altınordu 34 60
7. Ankara Keçiörengücü 34 58
8. Ümraniye 34 51
9. Tuzlaspor 34 47
10. Bursaspor 34 46
11. Bandırmaspor 34 42
12. Boluspor 34 42
13. Balıkesirspor 34 35
14. Adanaspor 34 34
15. Menemenspor 34 34
16. Akhisar Bld.Spor 34 30
17. Ankaraspor 34 26
18. Eskişehirspor 34 8
Takımlar O P
1. Man City 36 83
2. M. United 36 70
3. Leicester City 36 66
4. Chelsea 36 64
5. Liverpool 35 60
6. West Ham 36 59
7. Tottenham 35 56
8. Everton 35 56
9. Arsenal 36 55
10. Leeds United 36 53
11. Aston Villa 35 49
12. Wolverhampton 35 45
13. Southampton 36 43
14. Crystal Palace 35 41
15. Burnley 36 39
16. Newcastle 36 39
17. Brighton 36 38
18. Fulham 36 27
19. West Bromwich 35 26
20. Sheffield United 35 17
Takımlar O P
1. Atletico Madrid 36 80
2. Real Madrid 36 78
3. Barcelona 36 76
4. Sevilla 36 74
5. Real Sociedad 36 56
6. Real Betis 36 55
7. Villarreal 36 55
8. Celta de Vigo 36 50
9. Athletic Bilbao 36 46
10. Granada 36 45
11. Osasuna 36 44
12. Cádiz 36 43
13. Levante 36 40
14. Valencia 36 39
15. Deportivo Alaves 36 35
16. Getafe 36 34
17. Huesca 36 33
18. Real Valladolid 36 31
19. Elche 36 30
20. Eibar 36 30
Günün Karikatürü Tümü

Gelişmelerden Haberdar Olun

@