Egzersiz söz konusu olduğunda herkes farklıdır.Bazı insanlar sahalara ısınmadan çıkmak ister, bazıları ise antrenmanlarına hazırlanmak için vücutlarını ısıtmak için zaman ayırır. Isınmalar, sporcuların antrenman veya yarışma sırasında fiziksel performansı en üst düzeye çıkarmasına ve yaralanma riskini azaltmasına izin verdiği için büyük önem taşır.

Bir çalışmada , araştırmacılar, antrenmandan önce ısınan bin kadın futbolcuda, ısınmayan birkaç yüz kadın futbolcuya kıyasla yaralanma oranını inceledi. Isınanların daha az yaralanma, daha az aşırı kullanım yaralanması ve aynı zamanda katlanılan herhangi bir yaralanmanın - ısınmayan bireylere kıyasla daha az şiddetli olduğunu buldular.

Isınma yapan katılımcılar, statik esneme değil, "aktif" esneme yaptılar. Ne anlama geliyor? Aktif germe, bir antrenmandan önce kasları harekete geçirmek için zıplamalar veya hamleler yapmaktır; Statik germe ise sadece ayak parmaklarınıza dokunarak veya baldırınızı gererek kaslarınızı germek olacaktır.

Bir antrenmana hazırlanırken vücudunuzdaki kasları ısıtmak ve harekete geçirmek, bu sporcularda yaralanma oranını önemli ölçüde azaltır.

Herhangi bir fiziksel aktiviteye başlamadan önce ısınmak, yaralanma olasılığınızı azaltmak ve vücudunuzu girmek üzere olduğu strese hazırlamak için aktif adımlar attığınızdan emin olmak için önemlidir. Ayrıca, rutininize bir ısınma ekleyin. Kas sıcaklığınızı artırdığınızda, vücudunuzun belirli şekillerde hareket etmesini ve belirli aktiviteleri çok fazla zorlamadan gerçekleştirmesini sağlamaya yardımcı oluyorsunuz. Kas sıcaklığınız arttıkça, kaslarınızın stres altındayken performans göstermeye ve belirli aktivitelerden kaynaklanan oksijen gereksinimlerine uyum sağlamasına yardımcı oluyorsunuz. Zamanla kaslarınız bu yeni duruma alışmaya başlayacak ve zamanla rahatlayacaktır.

Bir antrenmandan önce ısınmanın faydaları, aşağıdakiler gibi birçok olumlu sonuç sağlayabilir:

Isınma Vücudunuz İçin Ne Yapar?

Kullanılan kaslara artan kan ve oksijen. Kanı daha kolay pompalamak için genişlemiş kan damarları. Sistem boyunca kan pompalamak için kalbe daha az baskı. Artan vücut ısısı kaslardaki esnekliği arttırır. Daha az kas yaralanmasına ve zorlanmasına neden olabilecek artan kas sıcaklığı. Vücudun aşırı ısınmaması için soğutma yöntemlerinin etkinleştirilmesi (terleme). Yağ asitlerinin ve karbonhidratların enerjiye dönüştürülmesini sağlayan hormonlar salınır.

Denemek isteyebileceğiniz popüler ısınma egzersizleri, yerinde birkaç dakika koşmayı, bisiklete binmeyi ve hatta vücudunuzu hazırlamak için çok daha yavaş bir tempoda egzersiz yapmayı deneyin. Germeleriniz için, bir kası yavaşça germeyi ve otuz saniyeye kadar yerinde tutmayı içeren statik germeyi deneyin.

Isınmanın faydaları aşikardır ve ısınma hareketleri spor salonunda hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olacaktır; Bu nedenle, ısınma egzersizlerinin tüm sporcular tarafından gözden kaçırılmaması gerektiği açıktır. Vücudunuzu ve zihninizi hazırladıktan ve biraz esneme yaptıktan sonra, antrenmanınızdan en iyi şekilde yararlanmaya hazır olacaksınız!

Esen kalın sporla kalın.