COVID-19 salgını, dünya genelinde ekonomik faaliyetleri derinden etkileyerek bir dizi sektörde önemli değişikliklere neden oldu. Bu değişimlerden biri de yük ve yolcu taşımacılığı sektöründe yaşandı. Normalleşme süreciyle birlikte artan ticaret hacmi ve ticaret koridorlarındaki değişiklikler, lojistik sektörünü sürücü ihtiyacı açısından önemli bir noktaya getirdi.

Bu bağlamda, sürücü ihtiyacını karşılamak ve sektördeki dengeyi sağlamak amacıyla alınan önlemlerden biri, yaş sınırının 69'a çıkarılmasıydı. Ancak, sektöre özgü dinamikler ve salgının seyrindeki değişiklikler göz önüne alınarak, bu yaş sınırının uygulama süresi bu yıl sonuna kadar uzatıldı.

Pandemi nedeniyle birçok sektörde yaşanan zorluklar, taşımacılık sektöründe sürücü kaynaklarının yönetimini karmaşık bir hale getirdi. Bu nedenle yaş sınırının uzatılması, sektörde deneyimli sürücülerin devamlılığını sağlayarak, lojistik hizmetlerin kesintisiz devam etmesini amaçlıyor.

Yaş sınırının uzatılmasıyla birlikte, sektörde çalışan deneyimli sürücüler için bir rahatlama ve istikrar kaynağı olması hedeflenirken, aynı zamanda lojistik şirketlere operasyonel süreçlerini daha etkin bir şekilde yönetme fırsatı tanınmış olacak. Rekabetin arttığı bir dönemde, bu önlem sektördeki paydaşlar arasında olumlu bir geri dönüş almış durumda.

Uzatılan yaş sınırı kararı, taşımacılık sektörünün pandemi sonrası döneme daha güçlü ve istikrarlı bir şekilde girmesine olanak tanıyarak, ekonomik toparlanmaya katkı sağlamayı amaçlıyor. Bu sayede, sektörün geleceğine güvenle bakabilmesi için gerekli temellerin oluşturulması hedefleniyor.

GS Maçı Canlı İzle! Galatasaray Maçı Canlı İzle!