ADÜ öğretim üyesinin geliştirdiği yerli ve milli ilk sözel olmayan bilişsel test, Milli Eğitim Bakanlığı’na devredildi

Adnan Menderes Üniversitesi (ADÜ) Öğretim Üyesi Doç. Dr. Ahmet Bildiren’in geliştirdiği yerli ve milli ilk sözel olmayan bilişsel test, Milli Eğitim Bakanlığı’na devredildi.

AYDIN 02.04.2021, 10:13
ADÜ öğretim üyesinin geliştirdiği yerli ve milli ilk sözel olmayan bilişsel test, Milli Eğitim Bakanlığı’na devredildi

Adnan Menderes Üniversitesi (ADÜ) Öğretim Üyesi Doç. Dr. Ahmet Bildiren’in geliştirdiği yerli ve milli ilk sözel olmayan bilişsel test, Milli Eğitim Bakanlığı’na devredildi.

ADÜ Teknokent ile Milli Eğitim Bakanlığı arasında ilk yerli ve milli ‘Sözel Olmayan Yetenek Testi’ uygulaması için sözleşme imzalandı. ADÜ Eğitim Fakültesi’nde Özel Yetenekliler Eğitimi alanında çalışmalarını sürdüren Doç. Dr. Ahmet Bildiren’in geliştirdiği ilk yerli ve milli sözel olmayan bilişsel test ADÜ TEKNOKENT mentörlüğünde Milli Eğitim Bakanlığı’na devredildi.

Bu kapsamda ADÜ Rektörü ve ADÜ TEKNOKENT Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Osman Selçuk Aldemir ve Başkan Yardımcısı Prof. Dr. Ali Akyol’un imzalarına müteakiben imza töreni Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürü Mehmet Nezir Gül ve ADÜ Teknokent Genel Müdürü Prof. Dr. Cemal İyem’in katılımları ile Ankara’da gerçekleştirildi.

ADÜ Rektörü Prof. Dr. Osman Selçuk Aldemir, yürütülen proje ile sosyo-kültürel yapıdan ayrı değerlendirme olanaklarının sunulmasının, bağımsız testlerin kullanılmasının bu durumun dezavantajlarını tolere edebileceğini belirterek; projenin uluslararası alanda sıklıkla kullanılan sözel olmayan zeka testleri kategorisinde Türkiye’de Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde ilk olma niteliği taşıdığına dikkat çekti. Rektör Aldemir, “Üniversitemizin böyle değerleri ülkemizin hizmetine sunması çok önemli. Bu çalışmada başta Doç. Dr.Ahmet Bildiren olmak üzere emeği geçen herkese teşekkür ediyorum” dedi.

Ülkemizde uygulanan sözel olmayan zeka testlerinin tamamının yurt dışı kaynaklı olması ve özel gereksinimli çocukların tanılanmasında kullanılacak test ihtiyaçlarının bulunması nedeniyle başlatılan çalışma başarılı bir şekilde sonuçlandı. Adnan Menderes Teknoloji Geliştirme A.Ş koordinasyonunda geliştirilen projenin yerli ve milli olması açısından büyük bir katma değer sağlayacağı ön görülüyor.

Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Bildiren, mevcut testlerin yurt dışı kaynaklı olması nedeniyle testlerin kullanımı ve maliyeti açısından bir zorluk getirdiğini belirterek; yurt dışında geliştirilen testlerin uyarlama çalışması sonrasında testin Türkiye’de kullanılabilmesi için yüksek düzeyde mali kaynak aktarılması gerektiğini söyledi. Doç. Dr. Bildiren, “Türkiye’de ulusal düzeyde geliştirilen bir sözel olmayan bilişsel yetenek testi bulunmamaktadır. Bu bağlamda ulusal alanda geliştirilecek testlerin alana kazandırılmasıyla bu kaynakların yurt içinde kalması sağlanabilecektir. Bu çalışmada amaç klinik ortamda tanısal bir zeka değerlendirme aracını geliştirmekten ziyade alanda çalışan klinik psikologların, psikolojik danışmanların, eğitimcilerin ve uzmanların kaba klinik tanılama sürecinde kullanacakları, araştırmacıların yetenek ölçümü gerektiren çalışmalarına dayanak oluşturacakları ve öğrenci seçimi gerektiren bireysel-grup testi uygulamalarındaki ölçme aracı eksikliğini karşılamaktır. Bu amaçla öncelikle 4-13 yaş grubundaki 3 bin 73 çocuk üzerinde pilot çalışma yapılmıştır. Pilot çalışmaya göre son şekli verilen testin norm çalışması için istatistiki bölge birimleri sınıflaması düzey-1 göre her bölgeden bir ilde uygulanmasına karar verilmiştir. Buna göre İstanbul bölgesinde İstanbul’da, Batı Marmara’da Balıkesir’de, Ege’de Aydın’da, Doğu Marmara’da Eskişehir’de, Batı Anadolu’da Ankara’da, Akdeniz’de Antalya’da, Orta Anadolu’da Aksaray’da, Batı Karadeniz’de Zonguldak’ta, Doğu Karadeniz’de Trabzon’da, Kuzeydoğu Anadolu’da Erzurum’da, Ortadoğu Anadolu’da Van’da ve Güneydoğu Anadolu’da Şırnak’ta test uygulanmıştır. Örneklem 4bin 464’ü kız , 4 bin 665’i erkek olmak üzere toplam 9 bin 129 çocuktan oluşmaktadır. Testin alana kazandırılması, özel eğitimde tanılamaya büyük katkı sağlayabilecektir” diye konuştu.
Yorumlar (0)
banner331
9
parçalı bulutlu
Günün Anketi Tümü
Yenilenen Logomuzu beğendiniz mi ?
Yenilenen Logomuzu beğendiniz mi ?
Namaz Vakti 17 Nisan 2021
İmsak 04:43
Güneş 06:15
Öğle 13:09
İkindi 16:52
Akşam 19:52
Yatsı 21:19
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Beşiktaş 33 71
2. Fenerbahçe 33 66
3. Galatasaray 32 62
4. Trabzonspor 33 58
5. Alanyaspor 33 52
6. Gaziantep FK 32 50
7. Sivasspor 33 50
8. Hatayspor 32 49
9. Karagümrük 33 49
10. Göztepe 33 46
11. Antalyaspor 34 42
12. Konyaspor 33 41
13. Rizespor 33 39
14. Ankaragücü 33 37
15. Kasımpaşa 33 36
16. Malatyaspor 32 34
17. Kayserispor 33 34
18. Başakşehir 32 33
19. Gençlerbirliği 33 31
20. Erzurumspor 33 28
21. Denizlispor 32 26
Takımlar O P
1. Giresunspor 30 63
2. Adana Demirspor 30 58
3. Samsunspor 30 58
4. Altay 30 54
5. İstanbulspor 30 54
6. Altınordu 30 52
7. Ankara Keçiörengücü 30 49
8. Ümraniye 30 44
9. Tuzlaspor 30 44
10. Bursaspor 30 43
11. Bandırmaspor 30 39
12. Boluspor 30 35
13. Adanaspor 30 34
14. Balıkesirspor 30 32
15. Menemenspor 30 31
16. Akhisar Bld.Spor 30 25
17. Ankaraspor 30 23
18. Eskişehirspor 30 8
Takımlar O P
1. Man City 32 74
2. M. United 31 63
3. Leicester City 31 56
4. West Ham 31 55
5. Chelsea 31 54
6. Liverpool 31 52
7. Tottenham 32 50
8. Everton 31 49
9. Arsenal 31 45
10. Leeds United 31 45
11. Aston Villa 30 44
12. Wolverhampton 31 38
13. Crystal Palace 31 38
14. Southampton 31 36
15. Brighton 31 33
16. Burnley 31 33
17. Newcastle 31 32
18. Fulham 32 26
19. West Bromwich 31 24
20. Sheffield United 31 14
Takımlar O P
1. Atletico Madrid 30 67
2. Real Madrid 30 66
3. Barcelona 30 65
4. Sevilla 30 61
5. Real Sociedad 30 47
6. Real Betis 30 47
7. Villarreal 30 46
8. Granada 30 39
9. Levante 30 38
10. Celta de Vigo 30 37
11. Athletic Bilbao 30 37
12. Cádiz 30 35
13. Valencia 30 34
14. Osasuna 30 34
15. Getafe 30 30
16. Huesca 30 27
17. Real Valladolid 30 27
18. Elche 30 26
19. Deportivo Alaves 30 24
20. Eibar 30 23
Günün Karikatürü Tümü

Gelişmelerden Haberdar Olun

@