Sanal gerçeklik ile öğrenciler virüsün bulaşma ve tedavi süreçlerini öğreniyor

Pandemi nedeniyle uzaktan eğitimin yaygınlaşması birçok teknolojiyi beraberinde getiriyor. Sanal ve artırılmış gerçeklik teknolojisiyle birlikte öğrenciler, kalbin anatomik yapısı, virüsün bulaşma ve tedavi süreçlerini deneyimleme fırsatı buluyorlar. Uzaktan eğitimde aktif bir şekilde kullanılan bu teknolojiyi öğretmenler öğrencilerin ekranlarına da yansıtabiliyor.

EĞİTİM 25.03.2021, 10:02
Sanal gerçeklik ile öğrenciler virüsün bulaşma ve tedavi süreçlerini öğreniyor

Pandemi nedeniyle uzaktan eğitimin yaygınlaşması birçok teknolojiyi beraberinde getiriyor. Sanal ve artırılmış gerçeklik teknolojisiyle birlikte öğrenciler, kalbin anatomik yapısı, virüsün bulaşma ve tedavi süreçlerini deneyimleme fırsatı buluyorlar. Uzaktan eğitimde aktif bir şekilde kullanılan bu teknolojiyi öğretmenler öğrencilerin ekranlarına da yansıtabiliyor.

Yüz yüze ve uzaktan eğitimin bir arada yürütüldüğü hibrit modeller birçok ülkede uygulanıyor. Eğitimde üç boyutlu öğrenme ortamları ile sanal ve artırılmış gerçeklik teknolojilerine olan ilgi de artıyor. Koronavirüs pandemisi nedeniyle uzaktan eğitimin yaygınlaşması birçok teknolojiye kapı araladı. Sanal ve artırılmış gerçeklik teknolojisiyle birlikte öğrenciler, kalbin anatomik yapısı, virüsün bulaşma ve tedavi süreçlerini deneyimleme fırsatı buluyorlar. Uzaktan eğitimde aktif bir şekilde kullanılan sanal ve artırılmış teknolojisiyle öğretmenler, öğrencilerin ekranlarına paylaşım yapabiliyor.

"Yerli yazılımlar üretmeyi hedefliyoruz"

Teknoloji firması zSpace Türkiye Müfredat ve Eğitim Tasarım Uzmanı Elif Çilek Ataman, firma olarak sanal ve artırılmış gerçeklik teknolojileri alanında çalışmalar yaptıklarını dile getirerek, “Türkiye’de yerli yazılımlar üreterek okullardaki sanal ve artırılmış gerçeklik teknolojisinin faydalı bir şekilde yer almasını amaçlıyoruz. Bu anlamda yerli yazılımlar üretmeyi hedefliyoruz. Şuanda yerli yazılımlarımız yapım aşamasında yer alıyor. Tasarım beceri atölyelerinde ve özel okullarda bu teknoloji kullanılıyor. Çocuklar bu teknolojiyi hem eğlenerek hem de sürükleyici bir şekilde eğitim almış oluyorlar” dedi.

Sanal ve artırılmış gerçeklik teknolojisinin hem donanım hem de yazılım paketi olarak yer aldığını söyleyen Ataman, “Eğitim alacak çocuklar gözlüğü taktıkları zaman bilgisayar ile eşleşme sağlanıyor. Fiziksel olarak yapılan kafa hareketlerini algılayıcı şekilde üç boyutlu gözlem yapabiliyorlar” ifadelerini kullandı.

"Uzaktan eğitimde aktif bir şekilde kullanılıyor"

Bu teknoloji sayesinde çocukların bir kalbin anatomik yapısına kadar inceleme fırsatı yakaladığının altını çizen Ataman, “Mimarlığa ilgisi olan bir çocuk aynı zamanda bir ev tasarımı da yapabiliyor. Burada yaptığı tasarımı üç boyutlu olarak görebiliyor. Merakı destekleyici şekilde çocukları yönlendirmiş oluyoruz. Bireysel alanda çalışmalarımız mevcut, amacımız kişiselleştirilmiş öğrenmeyi mümkün kılabilmek. Çocuklar bu bilgisayarlarla etkileşime girdiğinde birebir öğrenme fırsatı yakalıyor. Sanal gerçeklik tamamen bilgi odaklı ders anlatımının dışına geçip, beceri odaklı dersler şeklinde dönüştürecektir. Uzaktan eğitim ile çocuklar bu teknolojiyle kaydedilmiş videoları deneyimleyebiliyorlar. Bu teknoloji, uzaktan eğitimde kullanılabiliyor. Öğretmenler sanal ve artırılmış gerçeklik teknolojisini kullanarak, öğrencilerin ekranlarına yansıtabiliyor. Bu teknoloji uzaktan eğitimde aktif bir şekilde kullanılıyor” diye konuştu.

Ataman, sözlerine şöyle devam etti: "Bu yazılımlar sayesinde öğrenciler eğlenerek öğrenme fırsatı bulabiliyorlar. Örneğin, grip virüsünü inceleyerek, insandan insana virüs nasıl bulaşıyor gibi durumları öğrenebiliyorlar. Bu yazılımda hapşırma yoluyla virüsün nasıl bulaştığını öğrenciler görüyorlar ve maske bilincini kazanabiliyorlar. Daha sonra virüsün vücuttaki belirtilerini ve iyileşme sürecini deneyimleyerek öğreniyorlar".

Sanal ve artırılmış gerçeklik teknolojisini deneyimleme fırsatı bulan öğrenci Melisa Kalaylı, üç boyutlu olarak öğrenmenin eğlenceli ve kolay olduğunu söyledi. Bir diğer öğrenci Elif Alara Ünal ise, "Kalbin yapısına bakabiliyorum ve kalbi yakından inceliyorum" dedi.
Yorumlar (0)
banner331
16
açık
Günün Anketi Tümü
Yenilenen Logomuzu beğendiniz mi ?
Yenilenen Logomuzu beğendiniz mi ?
Namaz Vakti 11 Mayıs 2021
İmsak 03:59
Güneş 05:43
Öğle 13:05
İkindi 17:00
Akşam 20:18
Yatsı 21:54
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Beşiktaş 38 81
2. Fenerbahçe 38 79
3. Galatasaray 38 78
4. Trabzonspor 38 67
5. Hatayspor 38 60
6. Sivasspor 38 59
7. Alanyaspor 38 57
8. Gaziantep FK 38 55
9. Karagümrük 38 54
10. Göztepe 38 51
11. Konyaspor 38 48
12. Rizespor 38 45
13. Malatyaspor 38 44
14. Başakşehir 38 44
15. Kasımpaşa 38 43
16. Antalyaspor 39 43
17. Kayserispor 38 40
18. Ankaragücü 38 38
19. Erzurumspor 39 37
20. Gençlerbirliği 38 35
21. Denizlispor 38 28
Takımlar O P
1. Adana Demirspor 34 70
2. Giresunspor 34 70
3. Samsunspor 34 70
4. İstanbulspor 34 64
5. Altay 34 63
6. Altınordu 34 60
7. Ankara Keçiörengücü 34 58
8. Ümraniye 34 51
9. Tuzlaspor 34 47
10. Bursaspor 34 46
11. Bandırmaspor 34 42
12. Boluspor 34 42
13. Balıkesirspor 34 35
14. Adanaspor 34 34
15. Menemenspor 34 34
16. Akhisar Bld.Spor 34 30
17. Ankaraspor 34 26
18. Eskişehirspor 34 8
Takımlar O P
1. Man City 35 80
2. M. United 34 70
3. Chelsea 35 64
4. Leicester City 35 63
5. West Ham 35 58
6. Liverpool 34 57
7. Tottenham 35 56
8. Everton 34 55
9. Arsenal 35 52
10. Leeds United 35 50
11. Aston Villa 34 48
12. Wolverhampton 35 45
13. Crystal Palace 34 41
14. Burnley 35 39
15. Newcastle 35 39
16. Brighton 35 37
17. Southampton 34 37
18. Fulham 35 27
19. West Bromwich 35 26
20. Sheffield United 35 17
Takımlar O P
1. Atletico Madrid 35 77
2. Real Madrid 35 75
3. Barcelona 35 75
4. Sevilla 35 71
5. Real Sociedad 35 56
6. Real Betis 35 54
7. Villarreal 35 52
8. Celta de Vigo 35 47
9. Athletic Bilbao 35 46
10. Granada 35 45
11. Cádiz 35 43
12. Osasuna 35 41
13. Valencia 35 39
14. Levante 35 39
15. Getafe 35 34
16. Deportivo Alaves 35 32
17. Real Valladolid 35 31
18. Huesca 35 30
19. Elche 35 30
20. Eibar 35 29
Günün Karikatürü Tümü

Gelişmelerden Haberdar Olun

@